Cele Mai Importante Noutati si Modificari SEO din 2019!
Actualizarile de algoritm au fost, intotdeauna ➡️ in centrul atentiei optimizarii SEO.
Avand in vedere acest lucru, specialistii SEO se asteptau ca si anul 2019 sa vina cu modificari care sa influenteze intr-un mod sau altul optimizarea motoarelor de cautare.
In 2019, au fost implementate schimbari majore in cautarea pe Google, influentand rezultatele, utilizatorii, agentiile de SEO, dar si companiile.
In timp ce in unele tari, cautarile pe Google duc lipsa de optimizare, in altele s-au experimentat schimbari majore ale clasamentului de rezultate.
Descopera in timeline-ul anului 2019:
- ce schimbari a facut Google pe SERP;
- ce actualizari de algoritm s-au implementat;
- ce optiuni au fost adaugate/actualizate.
Ianuarie 2019
- Instabilitatea rezultatelor inregistrate de instrumentele de urmarire a evolutiei algoritmului sugereaza implementarea unui update in motorul de cautare – desi Google nu mentioneaza nimic de implementarea unei actualizari, anumite site-uri sunt influentate semnificativ de aceasta din perspectiva performantei si calitatii continutului.
Februarie 2019
- Tool-urile de urmarire inregistreaza schimbari in modul de clasare a rezultatelor - Update-ul nu este confirmat, insa, de Google.
- Google lanseaza „domain properties” pentru Consola de Cautare – se implementeaza o metoda in care se pot verifica informatii din Cautarea pe Google pentru tot domeniul.
- Se actualizeaza instrumentul de testare a vitezei pentru site-urile mobile-friendly – specialistii SEO au observat ca tool-ul „Test My Site mobile site speed” ofera informatii utile despre viteza, dar si rapoarte despre viteza intregului site, viteza paginilor individuale, notificari daca viteza este mai mare/mica decat luna anterioara, scoruri, s.a.
- Google Search Console trimite alerte pentru scaderile in clasament sau trafic - platforma analizeaza datele saptamanal intr-un raport de performanta si, daca identifică un motiv de ingrijorare, trimite o informare.
- Apar diferite semnale de clasare pentru interogarile YMYL – Google anunta printr-un white paper despre modul in care se lupta cu dezinformarea in Cautare, Stiri, pe Youtube si alte platforme.
Martie 2019
- Google confirma update-ul Florida 2.0 – Desi Google spune ca nu este un update targetat, specialistii considera ca doar site-urile din domeniul medical/ sanatatii sunt afectate de aceasta actualizare. Scopul este reprezentat de satisfactia utilizatorului prin utilizarea continutului de calitate superioara. Algoritmul analizeaza metrici precum click-uri, rata de respingere, timpul petrecut pe pagina, etc.
- Se adauga un nou feature in Consola de Cautare Google – aceasta optiune permite utilizatorilor sa vada care URL a fost selectat pentru versiunea canonica a paginii.
Aprilie 2019
- Google confirma existenta unui bug care a condus la scaderea paginilor in clasament si care a fost remediat imediat.
- Ahrefs actualizeaza tool-ul lor explorare a continutului.
- Consola de Cautare Google primeste filtre pentru aplicatia pe Android - cand aplicatia este conectata la site-ul web, se pot vizualiza date despre performanta aplicatiei in Consola de Cautare; afisarile si clicurile pe aplicatie, CTR si pozitiile.
- Este adăugata functia ”Discover Report” in Consola de Cautare – optiunea apare in Consola de cautare Google, unde se pot afla informatii despre: cum au gasit utilizatorii site-ul, cat de des a fost afisat site-ul, traficul pe care l-ati primit, ce continut are performante bune in Discover si despre cum functioneaza in comparatie cu rezultatele traditionale ale cautarii.
- Sunt adaugate 3 noi optiuni pentru Google My Business – sunt incluse optiunile „catalog de produse pentru dektop”, „crearea numelor scurte si URL-urilor” si „transformarea recenziilor in postări GMB”.
- Se testeaza colajul de snippet-uri - Google testeaza optiunea de afisare a casetelor de informatii cu carusel de colaj de imagini. O caseta cu 4 segmente, pe care se poate face clic.
Mai 2019
- Google lanseaza trailer pentru serii video in care se combat mituri SEO.
- Se confirma existenta unor bug-uri care impiedica indexarea continutului nou.
- Se actualizeaza Ghidul de evaluare a calitatii cautarii.
- Google ruleaza un nou design pentru cautarea pe telefon, utilizand eticheta neagra pentru reclame.
Iunie 2019
- Se anunta implementarea unui update principal pentru algoritmul de cautare – actualizarea afiseaza, in primele rezultate doar paginile care aveau continut caracterizat de informatii relevante, originale, structurate si furnizate de specialisti.
- Google anunta o actualizare legata de diversitatea domeniului - este menita sa imbunatateasca situatia in care site-urile aveau mai mult de 2 listari organice.
Iulie 2019
- Implementarea update-ului „Maverick”– desi actualizarea nu este confirmata de Google, se inregistreaza fluctuatii extreme ale clasarii in Cautarea Google.
August 2019
- Featured Snippets apar in timp util – actualizarea este conceputa pentru asigurarea ca informatiile prezentate contin informatii actuale.
- Google sugereaza noi reguli – se recomanda ca specialistii sa se focuseze doar pe furnizarea celui mai bun continut pe care il pot oferi.
Septembrie 2019
- Are loc o actualizare legata de imbunatatirea rezultatelor cu review-uri – prespune faptul ca site-urile nu mai pot utiliza Schema Markup pentru a plasa recenzii afisate pe propriul site web in cadrul unor rezultate imbogatite pe SERP.
- Se implementeaza un nou update major - se pare ca are un efect mai mare asupra clasamentelor pentru site-urile YMYL. Cu toate acestea, impactul nu este la fel de semnificativ ca actualizarea de baza din iunie.
Octombrie 2019
- Se inregistreaza fluctuatii in clasarea rezultatelor pe Google – este vorba de posibile actualizari, neconfirmate insa de Google.
- Actualizarea BERT se implementeaza – update-ul este menit sa ajute la o mai buna interpretare a unei interogari, utilizand o intelegere contextuala a frazeologiei folosite.
Noiembrie 2019
- Google efectueaza numeroase actualizari pentru cautarea locală.
- Specialistii SEO raporteaza schimbari masive in modul de clasare pe motorul de cautare.
Decembrie 2019
- Update-ul BERT ruleaza internațional - Google confirma ca algoritmul de procesare a limbajului natural BERT a fost lansat la nivel international, in 70 de limbi.
2019 a fost un plin din punct de vedere SEO. Indicatorii de performanta (KPI) din marketingul online trebuie sa fie raganditi.
Daca pana acum puneam accentul pe vizibilitate in motoarele de cautare de acum incolo trebuie sa ne gandim serios la expertiza, autoritate, incredere si alte semnale prin care sa convingem ca meritam sa ocupam primele pozitii in Google.