Beneficiaza acum de un audit seo gratuit pentru site-ul tau! AUDIT SEO GRATUIT

Local SEO – Ghidul Complet pentru 2020

image blog

Acesta este ghidul complet de Local SEO in 2020 ✅
Iata ce vei putea invata in cadrul acestui GHID de SEO Local:

  • Ce inseamna local SEO?
  • Cum functioneaza local SEO si ce factori utilizeaza?
  • Care sunt beneficiile acestei strategii?
  • La ce se refera GMB, MAP Pack si NAP?
  • Ce business-uri pot folosi aceasta strategie?
  • Alte elemente de care trebuie sa tii cont pentru a-ti optimiza business-ul pentru local SEO.

Toți specialistii de marketing, indeosebi cei online, sunt de parere ca SEO nu trebuie să lipseasca din strategia de marketing generala a companiei, intrucat scopul sau principal este acela de a imbunatati vizibilitatea site-ului companiei pentru cautările relevante.

SEO este un concept destul de vast si cuprinde numeroase tehnici.

Dar, una dintre cele mai bune metode de promovare a business-urilor, catre un set nisat de audiente (care sa genereze cele mai multe venituri), este Local SEO.

In 2020, SEO local ar trebui sa fie top prioritate pentru toate afacerile cu prezenta locala.

Ce este si ce inseamna local SEO?


Local Seo reprezinta un set de instrumente de optimizare, care ajuta afacerile sa isi promoveze produsele si serviciile in randul prospectilor si clientilor locali.

Pentru a furniza cele mai apropiate si cele mai relevante rezultate pentru cautările locale, motoarele de cautare se bazeaza pe indicii precum continut local, pagini de profil sociale, linkuri, citatii.

Cum functioneaza local SEO?


Local SEO functioneaza la fel ca orice alta cautare pe Google. In timpul unei cautari, Google scaneaza in indexul sau pentru a furniza cele mai bune rezultate pentru cererea utilizatorului.

Ceea ce face Local SEO diferit este faptul ca Google utilizeaza un set distinct de factori necesari clasificarii rezultatelor locale de cautare. In acest set sunt incluse:

  • Locul unde se realizeaza cautarea;
  • Citatia sau informatiile NAP;
  • Prezenta companiei pe listarea Google My Business;
  • Cuvinte cheie utilizate pe profilul GMB;
  • Sentimentul pentru review-uri online;
  • Cuvinte cheie utilizate in review-urile online;
  • Numarul de „check-in-uri” din acel loc;
  • Numarul de share-uri pe social media;
  • Numarul de stele oferit pentru business pe Google Maps.

Care sunt avantajele implementarii strategiei de Local SEO?


Studiile specifice arata ca:

Principalele avantaje ale acestei strategii sunt:

  • Cautarea locala este targetata rapid si foarte bine - scopul pentru care clientii pot cauta ceva la nivel local este acela de a gasi un anumit brand, produs sau serviciu care sa le rezolve nevoile si dorintele. Dacă va cauta o anumita afacere, probabil va cauta adresa business-ului tau sau alte informatii de care are nevoie. SEO local ajuta companiile sa aduca aceste informatii in fata ochilor clientilor.
  • Concurenta inferioara – pentru ca lista de competitori este restransa doar din punctul de vedere al vecinitatii geografice, vei obtine rapid un rang de clasificare.
  • Imbunatatirea vizibilitatii organice – nu trebuie să lupti pentru primul loc - primele trei rezultate locale vor creste intotdeauna peste celelalte rezultate, pentru interogari locale.
  • Optiuni de clasificare periferica - daca doresti ca business-ul sa se clasifice, nu trebuie sa te ocupi continuu doar de continut si backlinkuri (desi si acestea sunt importante). Poti utiliza alte tactici, cum ar fi optimizarea review-urilor si gestionarea citatiilor.
  • Relevanța superioara pentru vizitatori - oricine vede clasificarea locala va fi o persoana care se afla in locul unde se realizeaza cautarea, ceea ce inseamna ca relevanta traficului va creste in cele din urma.
  • Comunitatea se va indragosti de business-ul tau – cele mai multe strategii sunt dependente de comunitate. Vei crea relatii cu membrii individuali ai comunitatii si cu alte companii locale. Toate aceste lucruri vor crește rangul, dar si mai important, vor ajuta comunitatea sa se indragostească de afacerea ta.

    Este vorba de un stil sofisticat de marketing de tip word-of-mouth.

Ce este Google My Business?


Google My Business sau GMB este un instrument gratuit care iti permite sa gestionezi modul in care afacerea ta apare pe Cautarea Google si pe Harti.
Aceasta include adaugarea numelui companiei, a locatiei si a programului de lucru; monitorizarea si raspunsul la recenziile clientilor; adaugarea de fotografii; aflarea locului si modului in care oamenii iti cauta business-ul si multe altele.

Compania mea Google a devenit deosebit de importanta in cautarea locala - din moment ce Google se simte cel mai confortabil atunci cand partajează continut pe care il poate sustine si verifica, GMB este instrumentul care ajuta afacerea ta sa raspunda nevoilor Google.

Daca Google poate verifica autenticitatea afacerii, motorul de cautare te rasplateste oferind un spatiu ravnit, in bara laterala, din cautarea locala Google.

Ai nevoie de ajutor in setarea contului de Google My Business

Ce este Map Pack?


Map Pack se refera la acel set de 3 rezultate cu business-uri locale, identificate vizual pe Google Maps.

Map Pack-ul apare deasupra rezultatelor organice si dispune de un algoritm propriu cu reguli specifice de optimizare.

Sigur, unii factori de clasificare (cum ar fi strategia de link building) pot ajuta la clasificarea in rezultatele organice locale si tradiționale.

Dar cei mai importanti factori sunt NAP-urile.

Google nu afiseaza doar rezultate locale pentru cuvintele cheie care contin un oras sau o tara. Daca Google considera ca interogarea ta are nevoie de un set de rezultate locale, acesta le va afisa.

Cum sa urmaresti clasamentul Map Pack?


Unul dintre primii pasi in orice campanie locala de SEO este sa analizezi locul in care business-ul tau se afla.

Mai exact, vrei sa vezi unde se incadreaza in Map Pack. Trebuie sa urmaresti clasamentul de-a lungul timpului.

Exista mai multe aplicatii (gratuite sau premium) care urmaresc acest aspect. Rezultatele din Map Pack pot fi complet diferite de la o zona la alta.

Nu uita de clasamentul organic local

Daca ai o afacere locala, aceasta trebuie sa se afle in Map Pack. Nu ignora rezultatele traditionale locale. Rezultatele organice locale apar, de obicei, sub Map Pack.

De aceea, pentru a optimiza website-ul pentru clasamentele organice locale, trebuie sa utilizezi cuvinte cheie in metatitlu, in adresa URL si in alte elemente traditionale de SEO pe pagina.

De fapt, singurul lucru legat de clasamentele organice locale este modul in care le monitorizezi.

Daca doresti sa iti faci o idee mai buna despre locul pe care se claseaza afacerea ta in jurul orasului, poti urmari clasamentele pentru acelasi cuvant cheie in locuri diferite.

Ce inseamna NAP?


Citatiile NAP (nume, adresa, numar de telefon) sunt elemente cheie pentru Local SEO. Acestea se refera la locurile unde sunt listate numele, adresele si numerele de telefon ale business-ului tau.

Google utilizeaza acesti factori pentru a confirma ca toate informatiile business-ului tau sunt corecte.

Cu cat le vede mai frecvent, cu atat are mai multa incredere ca business-ul se afla acolo unde se spune si ca numarul de telefon este corect.

Citatiilele NAP sunt ca backlink-urile: foarte greu de construit, dar foarte importante.

Cum se construiesc NAP-urile?

Realizeaza un audit NAP - pentru ca datele NAP sa fie consecvente 100%, trebuie sa realizezi un audit:

  • pentru site-ul business-ului;
  • pe profilul GMB;
  • pe toate serviciile pe care le utilizezi pentru business;
  • pe site-urile locale de listare.

Practic, trebuie realizat audit in orice loc unde business-ul tau este mentionat online. Exista numeroase instrumente si servicii pentru citatiile NAP.

Indiferent de ce utilizezi, cele mai importante lucruri de care ai nevoie inainte sa incepi sunt:

  • Citatiilele NAP actuale, actualizate pentru business;
  • Orice informatie NAP anterioara (in acest mod poti actualiza orice citatie invechita).

Cu aceste informatii, instrumentul pe care il utilizezi va identifica toate indiciile NAP si iti va afisa un raport specific.

Fixeaza si corecteaza indiciile NAP gresite - cu ajutorul raportului generat, ai posibilitatea de a corecta citatiile gresite.
Business-urile, care nu au facut pana acum un audit, trebuie sa se astepte la un numar mare de NAP-uri de corectat. Corecteaza cat mai multe.
Exista 2 tipuri de NAP-uri incorecte

  • Citatiile pe care le poti schimba chiar tu. Pentru schimbarea individuala există servicii speciale care iti faciliteaza procesul.
  • Citatiile pe care altcineva trebuie sa le schimbe. Pentru acestea, trebuie sa apelezi targetat si prietenos, in mod individual, la acele persoane trimitand un e-mail.

Gaseste oportunitatile de citatie cu link intersect
Cele mai bune oportunitati de citatie provin de pe site-urile locale. Site-urile locale sunt citatii super relevante care imbunatatesc clasificarea Google Map Pack. Si pentru ca incerci sa adresezi persoanele din zona ta, rata de conversie, de obicei, urmeaza sa creasca.

„Link Intersect” este o functie creata pentru construirea de link-uri. Dar functionează si pentru citatii. De fapt, uneori, poti „dubla” si obtine un link si o citație din acelasi loc.

In acest sens, trebuie sa urmezi pasii de mai jos:

  • 1. Identificarea unui grup de 2-3 concurenti (nu doar directi) si introducerea lor in instrument.
  • 2. Obtinerea unui raport care listeaza site-uri care au legatura cu competitorii utilizati in pasul I.
  • 3. Analizarea rezultatelor pentru a gasi oportunitati de citatie, de link-uri sau ambele.

Nu iti face griji pentru link-urile nofollow. Principalul obiectiv este acela de a obtine NAP-ul pe pagina. Daca primesti un link (chiar unul nofollow), acesta este un bonus.

Ingineria inversa a NAP-urilor competitorilor

Instrumentele pe care le utilizezi pentru auditul de NAP-uri pot fi intoarse impotriva concurentilor. Ai nevoie de detaliile lor NAP si vei obtine o lista completa cu toate locurile unde sunt ei mentionati online.

Aceasta abordare funcționeaza mai bine decat Link Intersect. Cu un instrument de citatie, rezultatele nu trebuie sa aiba, neaparat, nevoie de un link catre site-ul concurentului.

Pentru ce tip de business este potrivit Local SEO?

Cautarea locala este un instrument puternic pentru afacerile mici: 4 din 5 consumatori utilizeaza motoarele de cautare pentru a gasi informatii locale, ceea ce inseamna ca daca business-urile nu sunt optimizate pentru acest aspect, ele ar putea sa piarda circa 80% din clientii potentiali.

Pe scurt, local SEO este critic pentru ca un business sa ramana relevant.

SEO local este o strategie care se preteaza urmatoarelor tipuri de business-uri:

Avocati si firme de avocatura

Unul dintre cele mai mari beneficii ale SEO local pentru aceasta categorie este faptul ca Google arata un buton de apel direct in rezultatele cautarii locale, pe telefoanele mobile.

Atunci cand un potential client utilizeaza telefonul pentru a face o cautare pentru „[tipologie] de avocat”, va vedea rezultatele relevante locului in care acesta se afla. Local SEO va impinge rezultatul potrivit cu avocatul/firma de avocatura, in partea de sus a rezultatelor cautarii, pentru acea locatie, afisand un buton (de tip call-to-action) cu „suna-ne”.

Motivul pentru care acesta este un beneficiu atat de mare este faptul ca oricine a fost recent intr-un accident sau are o alta problema, va incerca sa gaseasca, pe telefon, avocati care ar putea sa ofere servicii de consultanta gratuite.

Aceasta cale ofera o modalitate sigura de a veni in intampinarea consumatorilor exact atunci cand au nevoie de un avocat.

Doctori si cabinete medicale

De obicei, cand cineva cauta servicii medicale, cauta expresii cheie precum „doctor in apropiere”. Cei mai multi oameni nu doresc sa se descurce singuri cu o problema medicala sau sa calatoreasca cateva ore pentru a vizita un medic. Isi doresc un medic din apropiere.

Utilizand cuvintele cheie „medici langa mine”/„medici in apropiere”, vei obtine numeroase rezultate relevante locale. Rezultatele locale ofera numele medicului, impreuna cu un „link de directii”, care afiseaza o aplicatie de harta pe telefonul utilizatorilor.

Cand vine vorba de medici, oamenii se simt mai confortabil daca au la dispozitie un numar de telefon pentru a stabili o programare, dar si o modalitate usoara de a gasi drumul catre cabinetul medicului.

Instalatori si alti meseriasi

Alte persoane care pot beneficia de SEO local sunt instalatorii. Cand cineva se confrunta cu o situatie de urgenta care implica instalatii sanitare, de obicei, nu merge direct la magazin, ci se indreapta catre Google pentru a cauta „instalatori in apropiere”.

Rezultatele cautarii pe Google ofera o modalitate usoara pentru ca cineva sa poata apela direct la un instalator, sa poata citi recenzii si sa gaseasca imediat instalatorul local de care are nevoie pentru a solutiona o astfel de urgenta.

Restaurante si alte unitati de alimentatie

Aceste companii obtin cele mai multe beneficii de la SEO local, datorita:

  • caracterului imediat al recenziilor clientilor;
  • informatiilor despre adresa locala, care apar frecvent in paginile de rezultate ale motorului de cautare (SERP).

Aceasta rapiditate a informatiilor coduce clientii potentiali catre restaurante, in cel mai scurt timp. In plus, permite oamenilor sa vada, destul de eficient, restaurantele care ofera mancare si servicii de cea mai buna calitate, din cartier/din apropiere.

Cine nu poate beneficia de Local SEO?


Business-urile precum magazinele comerciale online, autorii locali, business-urile care nu vor sa transmita informatiile locale si vanzatorii online privati care vor să isi păstreze confidential informatiile nu pot utiliza serviciile de SEO local.

Care sunt aspectele principale care tin de local SEO?

Cand vine vorba de SEO Local, acesta nu este foarte diferit de SEO organic – identificarea de cuvinte cheie, continut, link-uri, SEO on page, SEO off page, etc.

Singura diferenta e faptul ca are o abordare focusata pe local.

Cercetarea cuvintelor cheie pentru local SEO

Statisticile arata ca oamenii au mai mult acces la dispozitive mobile, care permit cautarea vocala. Este mai usor sa spui „gaseste un medic in apropiere” sau „gaseste un restaurant in apropiere” decat sa scrii. Astfel, se observa o crestere a interogarilor locale pe baza de cautare vocală.

Daca industria in care activezi este orientata catre servicii, incearca variante de cuvinte cheie care includ intrebari. Instrumente seo precum SEMrush, Keyword.io si ReplyThePublic ofera multiple modalitati de a vedea întrebările pe care le cauta oamenii, impreuna cu volumul de cautare al acestora.

Poti fi surprins de volumul de cautare pe care il poți obtine atunci cand faci cercetarea prin cuvinte cheie, care au un ton de conversatie, un accent sau diacritice.

Scrie continut unic, adaptat pentru fiecare comunitate locala

Pentru a te clasifica in rezultatele cautarii locale, trebuie sa scrii continut relevant business-ului tau local. Un blog este o strategie excelenta de continut, dar si pentru SEO local. Poti scrie despre ceea ce stii si despre ce este de interes pentru audienta ta.

Scrie si despre clienti. Testimonialele locale sunt excelente, la fel ca evaluarile si recenziile. Daca oamenii sunt satisfăcuti pe deplin, cu siguranta, ar putea sa lase o recenzie pe site-ul tau.

Sau poate ca povestea lor ar putea fi relatata intr-o postare pe blog. Scrierea articolelor de blog despre evenimente locale este, de asemenea, o strategie foarte buna de continut pentru SEO local.

In orice strategie locala de continut SEO, trebuie sa te asiguri ca postarile de blog se refera la comunitatea locala. Nu uita de optimizarea articolelor cu cuvintele cheie pe care le-ai gasit in cadrul cercetarii de cuvinte cheie.

Construirea link-urilor locale

Deoarece companiile locale au, de asemenea, o legatura puternica cu un anumit oras sau o tara, ele au, de asemenea, o multime de oportunitati unice de backlink-uri.

Alte business-uri locale

Cele mai multe afaceri au relatii cu alte afaceri din zona in care se afla. De aceea, este bine sa construiesti link-uri de la cei pe care ii cunosti si cu care colaborezi deja (distribuitori, furnizori, vanzatori en-gros, business-uri din apropiere).

Apoi, cauta o pagina specifica pe site-ul lor, cu un link relevant pentru business-ul tau.

Camera de Comert locala

Camera de comert locala este una dintre cele mai usoare linkuri pe care le vei obtine vreodata.

Modul de inscriere depinde de la o Camera de Comert la alta. Unele percep o taxa anuala.

Oricum, deoarece aceste legaturi sunt foarte relevante, se merita inscrierea pe paginile Camerelor de Comert. Mai mult decat atat, aproape intotdeauna primesti un NAP la fiecare link al tau.

Sponsorizarea evenimentelor locale

Majoritatea evenimentelor locale au nevoie de sponsori. Evenimentele au, de obicei, un site sau o pagina de event. Odata cu sponsorizarea acestor evenimente, organizatorii vor posta pe o pagina speciala companiile care au contribuit la realizarea lor, creand o legatură catre site-ul tau.

PR local

PR se refera la generarea si gestionarea constientizarii afacerii tale prin oportunitati media, parteneriate si alte practici de relatii publice. Acest lucru inseamna, adesea, sa te implici in comunitatea locala. Implicarea de acest gen influenteaza pozitiv si atrage atentie asupra actelor tale.

Google preia aceste semnale (mentionările potrivite), de mai multe ori, pentru a-ti clasa business-ul mai sus in paginile de rezultate.

Poti conecta Relatiile Publice de Marketingul de Local SEO prin campanii creative, prin strategii de cuvinte cheie si citatii, prin atragerea unei mass-medii targetate sau a unor contacte cunoscute relevante business-ului tau si prin construirea de link-uri.

Pentru a imbunatati vizibilitatea Local SEO utilizand PR-ul trebuie sa gasesti metode creative care sa faca o diferenta in comunitatea in care vrei sa fii observat.

Tehnicile prin care faci posibil acest obiectiv sunt:

  • Sponsorizarea echipelor sportive locale;
  • Sustinerea unei organizatii de caritate locala;
  • Crearea unei burse scolare locale;
  • Gazduirea sau alaturarea la un eveniment comunitar.

Criterii tehnice pentru website-ul afacerii tale locale

Indexarea site-ului - uneori, exista erori ciudate de codare care pot impiedica motoarele de cautare sa ajunga la site-ul tau. Pentru a vedea daca site-ul poate fi accesat, cauta site: yourdomainhere.com pe Google sau Bing.Daca numarul de rezultate pare foarte aproape de numarul de pagini pe care crezi că le ai pe site-ul tau, acesta este destul de bine indexat. Daca este mult mai mic, s-ar putea sa ai probleme cu indexarea.

Acorda atentie link-urilor albastre si snippet-urilor care apar pentru aceasta cautare. Acestea sunt etichetele de titlu si meta-descrieri pentru fiecare dintre aceste pagini - doua dintre cele mai importante aspecte ale optimizarii motoarelor de cautare.

Acest lucru va maximiza numarul de cautatori locali care vizitează site-ul.

Intelegerea site-ului - efectueaza urmatoarea cautare pentru a determina daca motoarele de cautare pot intelege continutul din fiecare pagini: cache: yourdomainhere.com/pagename.Cand vizualizezi memoria cache, da clic pe „versiunea numai text” . Acest lucru iti va spune ce „vad” motoarele de cautare atunci cand viziteaza diverse pagini de pe site-ul tau. Asigura-te ca exista o multime de texte, bogate in cuvinte cheie, pentru ca ele sa le poata citi.

Inregistrarea pe Google Analytics si Google Webmaster Central – prima aplicatie este un serviciu gratuit care monitorizeaza cum ajung utilizatorii pe site-ul tau si ce fac dupa, in timp ce a doua este un portal gratuit care te anunta daca exista probleme tehnice majore pe site-ul tau.

Existenta NAP-ului in HTML - multe companii locale considera ca NAP-ul lor poate fi accesat de Google (in cod HTML), dar, de obicei, este intr-o imagine. O modalitate usoara de a verifica acest lucru este selectarea NAP-ului cu cursorul.Caracterele individuale se evidentiaza unul cate unul sau le poti selecta doar pe toate? Daca raspunsul este a doua varianta atunci NAP-ul este probabil intr-o imagine si nu este indexabil.

De aceea, trebuie să soliciti administratorului web sa remedieze problema.

Optimizarea pentru dispozitive mobile – motoarele de cautare prefera:

  • navigarea usor de inteles;
  • paginile care se incarca rapid;
  • paginile care au o cantitate minima de cod;
  • paginile care au imagini optimizate pentru viteza de descarcare.

Redirectionarea corecta a crawlerilor web - Daca ai actualizat vreodata site-ul, probabil ai creat pagini noi si le-ai sters pe cele vechi. Motoarele de cautare, insa, pastreaza un istoric al site-ului tau.

Pentru a nu afecta potentialul de clasare al site-ului si pentru a oferi o experienta superioara utilizatorilor, trebuie sa reconfigurezi instructiunile pentru crawlerii motoarelor de cautare (301 redirect).

Vrei sa incepi o Campanie de Local SEO Acum

Concluzii

Daca ai ajuns la final cu parcurgerea acestui ghid, acum stii ce elemente trebuie sa iei in calcul pentru a optimiza site-ul companiei tale astfel incat sa apara printre primele rezultate locale.

Indubitabil, strategia Local SEO nu trebuie ignorata, mai ales daca ai o afacere locala.

Implementarea planului de Local SEO iti ofera posibilitatea de a fi cu un pas inaintea competitorilor tai si de a beneficaia de sporirea veniturilor, prin atragerea clientilor sau prospectilor la nivel local.

Mai mult decat atat, ca orice alta strategie, specialistii trebuie sa monitorize aceasta tactica si sa se adapteze constant la orice schimbare de algoritm, reguli sau trenduri din acest domeniu pentru ca business-ul sa ramana relevant pietei tinta.