Title Meta Tag: Cum arata un meta titlu corect?

Ce inseamna un meta title?
Meta titlul unei pagini web reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte atunci cand vorbim despre optimizarea SEO. Acesta nu doar ca ajuta la o indexare eficienta atunci cand este folosit intr-un mod corect, este si primul lucru pe care un un posibil vizitator il vede atunci cand utilizeaza un motor de cautare sau cand este distribuit pe site-urile de socializare. Cu alte cuvinte, un meta titlu relevant si atractiv va putea creste seminificativ numarul de vizite.
Afisarea meta titlului in google:

Afisare in facebook:

Deoarece este afisat si in tab-urile browserului, un meta titlu relevant este benefic si cand vine vorba de experienta utilizatorului. Acesta fiind foarte util la identificarea paginilor deschise in browserul web, in special cand vorbim de un numar mare de ferestre deschise.

Cum adaug meta titlul intr-o pagina web?
Meta titlul trebuie adaugat in sectiunea <head> a paginii, intre tagurile <title> si </title>.
Va arata in felul urmator:
Cum scriu un meta titlu corect?
Pentru ca meta titlul unei pagini este atat de important pentru optimizarea SEO on page, dar si pentru experienta vizitatorilor, el trebuie scris cu atentie, urmand urmatoarele aspecte:
- Includeti in meta titlu cuvintele relevante
Am vazut deja ca meta titlul este esential pentru optimizarea SEO, din aceasta cauza, cuvintele cheie principale vor fi obligatoriu adaugate in acesta. De exemplu, daca avem o pagina cu telefoane mobile, introducerea cuvintelor „telefoane mobile” in titlu vor avea un efect benefic asupra pozitie paginii in SERP pentru aceste cuvinte de cautare.
- Adaugati cele mai importante cuvinte la inceputul meta titlului.
Este recomandat sa adaugam cele mai importante cuvinte la inceptul meta title-ului, deoarece acestea vor avea cel mai mare impact.
De exemplu, un titlu ca „Telefoane mobile si televizoare LCD” va produce un impact mai mare pentru cuvintele „Telefoane mobile” decat ar produce pentru „televizoare LCD”.
Recomandam folosirea structurii urmatoare: Cuvinte principale, Cuvinte secundare| Nume Brand.
Numele brand-ului adaugandu-se de obicei la sfarsitul titlului dupa separatoare ca „-”, „|”, „*”, sau altele.
In cazuri mai rare, in functie de strategia adoptata, se poate opta pentru adaugarea numelui brandului la inceputul titlului atunci cand se doreste consolidarea lui.
- Pastrati o lungime decenta a meta titlului
Daca folosim un meta titlu prea lung, riscam ca acesta sa nu fie afisat in intregime de google in rezultatele de cautare. Pentru a eveita acest lucru este recomandat sa ne limitam la un numar total de 50-60 de caractere(inclusiv spatii).
Google nu are o anumita limita de caractere, ci afiseaza titlul in functie de numarul total de pixeli ai acestuia. Ex: un titlu care contine litere ce ocupa un numar mai mare de pixeli, cum ar fi: „w”, „u”, „g” , ne va forta sa scriem un titlu cu un numar mai mic de caracter decat daca am fi folosit litere care ocupa un numar mai mic de pixeli: „i”, „r”, „t”, etc.
Este bine de stiut faptul ca motoarele de cautare pot afisa titluri diferite pe desktop-uri, fata de cele afisate pe dispozitivele mobile. In unele cazuri, titlurile afisate pe telefoanele mobile pot fi chiar mai mari decat cele de pe desktop.
Pentru a verifica daca titlul nostru va fi afisat in totalite de google, putem folosi diverse tool-urile gratuite oferite de : Portent, Web Site Advantage sau alte tool-uri disponibile.
- Evitati folosirea cuvintele in exces
Repetarea cuvintelor cheie sub diferite forme poate duce la penalizari. Acest lucru este si inutil, deoarece algoritmii motoarelor de cautare inteleg variatiile de cuvinte.
Exemplu de meta titlu incorect: „Telefoane ieftine, Cumpara telefoane, Telefoane de vanzare”. In schimbul acestuia, putem folosi un titlu simplu ca: „Telefoane ieftine de vanzare”
- Folositi meta titluri unice pentru fiecare pagina
Avand cate un titlu diferit in fiecare pagina, vom ajuta motoarele de cautare sa inteleaga ca fiecare pagina are un continut unic.
In cazul site-urilor cu o multime de pagini, sa avem un titlu unic pe fiecare pagina pare un lucru imposibil. Insa, majoritatea CMS-urile sunt facut in asa fel incat sa putem seta un titlu unic pe fiecare pagina.
De exemplu, in cazul unui magazin online, pe pagina produselor putem avea un titlu de forma: Nume produs – Categorie | Brand.
Poate google sa-mi afiseze alt meta titlu ?
Da! Exista situatii cand google poate genera alt meta titlu decat titlul real al paginii.
Acest lucru poate fi destul de frustrant. Insa, se poate rezolva destul de usor dupa ce ai identificat cauza problemei.
Motivele pentru care google iti poate afisa alt titlu decat cel dorit de tine sunt:
- In pagina exista un titlu alternativ
In unele cazuri, titlurile alternative ca: meta titluri pentru facebook, google, twitter, pot face motoarele de cautare sa afiseze alt titlu decat cel aflat in tag-ul <title>.
- Cuvinte folosite in exces
Dupa cum ati vazut, folosirea repetata a cuvintelor trebuie evitata. Din dorinta de a oferi o mai buna experienta utilizatorilor, acesta poate fi un alt motiv pentru care motoarele de cautare pot afisa un alt titlu.
- Titlul este diferit fata de cuvintele cautate de utilizator
Atunci cand utilizatorul foloseste un motor de cautare pentru un anumit cuvant sau fraza, iar acestea sunt relevante pentru continut, insa nu corespund titlului, google poate opta si in acesta caz sa afiseze un titlu diferit pentru a indica utilizatorului ca rezultatul este unul relevant pentru el.
- Titlul a fost recent modificat
Daca ati facut modificari recente ale titlului, e posibil ca acestea sa nu fie afisate inca, din cauza ca google nu ti-a mai „vizitat” site-ul de la ultimele modificari. Asteaptati o perioada pentru ca modificarile sa-si faca efectul.
Puteti verifica versiunea indexata de google accesand optiunea de cache oferita de acesta.

- Site-ul este inscris in DMOZ
In cazuri foarte rare, daca site-ul este inscris in directorul web DMOZ, google poate folosi titlul de acolo in rezultate de cautare.
Acest lucru poate fi rezolvat prin adaugarea meta-tagului urmator:
<meta name="robots" content="noodp">
3 Greseli de scriere a titlurilor ce trebuie evitate
- Titlu identic pe mai multe pagini
Una dintre metodele prin care motoarele de cautare detecteaza continut duplicat, este de a verifica data titlul siteului este afisat in mai mai multe pagini. Titlurile identice ar trebui evitate pe cat de mult posibil.
- Titluri scrise doar pentru motoarele de cautare
Din dorinta de a targeta cat mai multe cuvinte cheie, multi uita ca titlurile ar trebui scrise de fapt pentru utilizatori, nu pentru motoarele de cautare. Asa apar titluri care contin cuvinte scrise in exces.
- Titlu irelevant
Tiluri irelevante ca: „Home page” , „Prima pagina” , „Pagina noua” , sunt alte greseli des intalnite in continutul unui titlu.
Concluzii
Dupa cum sper ca v-am convins deja, meta titlu reprezinta un aspect extrem de important in campania de optimizare a unui site. Aceasta actiune este una care nu necesita un efort mare in raport cu beneficiile aduse. Un lucru important pe care trebuie sa-l avem in vedere atunci cand scriem un titlu este acela ca meta titlul va fi scris pentru utilizatori.
Asadar, acordati o importanta deosebita titlurilor, iar efectele pozitive nu vor intarzia sa apara.