Optimizare SEO On Page
In etapa de optimizare SEO on page, totul se focuseaza asupra site-ului in sine. In mod normal aceasta etapa ar trebui inceputa inca de la conceperea efectiva a site-ului daca vorbim de site-uri noi sau site-uri care vor sa-si schimbe complet structura. Acesta este cazul ideal, pentru ca in baza unei analize complete a pietei pe care va activa site-ul acesta va fi optimizat on page inca de la inceput.
In cazul site-urilor existente, procesul de optimizare on page este la fel de important, numai ca modificarile vor trebuie gandite si adaptate in concordanta cu structura, platforma cat si obiectivele de business ale acestuia.
Ai nevoie de Optimizare SEO ON PAGE profesionista?
Inainte de a incepe procesul de SEO on page trebuie sa intelegem cel mai important lucru:
Optimizarea site-ului din punct de vedere ON PAGE trebuie sa graviteze in jurul Utilizatorului si trebuie sa includa si partea de User Experience.
Relatia dintre User Experience si SEO este ca de la parte la intreg.
Fiecare actiune desfasurata, fiecare element de structura, fiecare cuvant scris, fiecare poza, trebuie sa fie implementate numai daca aduc o plus valoare utilizatorului, numai daca il ajuta pe acesta in procesul de navigare. Google apreciaza si rasplateste orice este in favoarea utilizatorilor.
Cu gandul la viitorii utilizatori ai site-ului, haideti sa vedem in continuare care sunt cei mai importanti factori de optimizare SEO ON PAGE si cum ar trebui implementati:
Crawling si indexing
In aceasta etapa ne asiguram ca site-ul este indexat corect si ca toate paginile pe care ni le dorim sa fie vazute de motoarele de cautare sunt intr-adevar indexabile. Tot in aceasta etapa ne asiguram ca marcajele schema.org au fost implementate corect si verificam existenta fisierelor robots.txt si sitemap.
Tot cu ajutorul acestor functii stabilim ce pagini vrem sa fie indexate dar si ce pagini dorim sa fie ignorate de catre Google. Motoarele de cautare aloca un buget fix de crawlare si indexare si de aceea nu ne dorim sa trimitem catre index pagini care nu ne aduc plus valoare. Obiectivul nostru este sa cheltuim cat mai eficient bugetul alocat.
Structura site-ului
De cele mai multe, categoriile de produse sau servicii sunt concepute fara o analiza consitenta a modului in care utilizatorii cauta respectivele produse si servicii. Analiza cuvintelor cheie trebui este actiunea care trebuie sa stea la baza conceperii structurii si arhitecturii site-ului.
Sa luam un exemplu concret din domeniul de bijuteriilor. Un site de bijuterii care vinde bijuterii din aur cu siguranta are pe site bijuterii din aur galben, bijuterii din aur alb, inele de logodna, inele cu diamant, inele din aur roz, cercei cu diamant, cercei de aur, bratari de aur, etc. Sunt foarte multe produse care trebuie grupate corect, astfel incat sa ajute utilizatorul final in procesul de navigare si sa ii faciliteze astfel procesul de cumparare.
Asftel, stablirea categoriilor indexabile se va face in baza unei analize amanuntite modului in care consumatorii cauta astfel de produse cat si in concordanta cu strategia generala de marketing si vanzari.
Prezenta si Densitatea Cuvintelor Cheie in Pozitii Cheie din Site
Este o intreaga dezbatere in comunitatea SEO despre acest subiect iar parerile sunt extrem de variate si impartite. Ultimul studiu despre infleunta cuvintelor cheie in procesul de optimizare SEO on page, efectuat de Ahrefs in iunie 2016 (puteti citi aici studiul integral) indica faptul ca aceste cuvinte inca mai joaca un rol in procesul de optimizare SEO on page. Trebuie mentionat aici ca influenta fiecarui cuvant in anumite parti din site a fost studiata in mod izolat.
Asa cum mentionam la inceput, trebuie sa empatizam cu utilizatorul si apoi sa ne gandim cum abordam subiectul cuvintelor cheie.
In cazul de fata RELEVANTA este cuvantul cheie dupa care ne vom ghida. Pagina pe care o concepem trebuie sa fie relevanta pentru consumator.
Locurile unde putem pozitiona cuvintele cheie dintr-o pagina sunt: in “title tag”, “alt tag”, “in beginning of title”, “headline”, “subheading”, “content”, “metadescription”, “first 100 words”, “url”!
Sa luam ca exemplu o pagina despre turism – cazare Barcelona! O pagina de site este foarte asemanatoare cu o pagina/un capitol dintr-o carte sau in cazul de fata un ghid scris despre cazarile din Barcelona.
Daca am fi un potential client, am vrea sa gasim in aceasta pagina cat mai multe informatii relevante despre subiectul nostru – cazare Barcelona. Asta nu inseamna sa scriem de cat mai multe ori sintagma targetata in pagina noastra, ci inseamna ca trebuie sa cream o pagina cat mai relavanta. Cum facem acest lucru? Ne punem in pielea utilizatorului si ne asiguram ca informatiile pe care le vom prezenta in pagina noastra il vor ajuta sa ia decizia ideala pentru el.
Concret, ii oferim informatii despre unitatile de cazare din Barcelona – unitati de cazare dupa numarul de stele, tipuri de cazari (vile, hoteluri boutique, hoteluri de lant, etc), cazari dupa amplasament (centrale, langa garile centrale, langa aeroport, langa cele mai importante obiective turistice ), ii prezentam top 10 cele mai bine cotate hoteluri, etc.
In felul acesta, toata strategia de optimizare seo va fi orientata catre utilizator si cu siguranta va contine si cuvintele cheie necesare indexarii de catre Google. Cream astfel o pagina naturala, sanatoasa care va creste in pozitii in mod durabil. Nu trebuie sa facem din plasarea cuvintelor cheie un scop in sine.
Cele Mai Importante Locuri de Prezenta pentru Cuvintele Cheie
Adresa URL
Url-ul este primul element de seo on page pe care motoarele de cautare il citesc. Acestea trebuie sa fie scurte, sa nu contina diacritice, sa nu contina cuvinte de legatura si bineinteles, sa contina cele mai importante cuvinte cheie. Vezi totul despre cum ar trebui sa arate adresa de url perfecta chiar aici.
Meta Titlu
Acesta este primul element pe care il utilizatorii il vad in paginile SERP de la Google. Intelegem astfel cat de important este sa avem cuvintele cheie principale in aceest tag. Mai mult, acest tag este responsabil si de CTR (click through rate). Astfel, recomandam acordarea unei atentii deosebite meta titlului.
Meta Descrirerea
La fel ca si metatitlul, metadescrierea este foarte vizibila in SERP. Acum si cu posibilitatea de a folosi emoji SEO, metadescrierea poate fi transformata intr-un adevarat declansator pentru utilizator. Avand in vedere numarul mai mare de caractere pe care il putem folosi, putem transmite utilizatorilor toate informatiile de care au nevoie.
Iti Doresti un Website 100% Sanatos din punct de vedere SEO?
Viteza de Incarcare
In 2018, Google ne anunta oficial ca viteza de incarcare a devenit un factor de ranking. Odata cu acest anunt, web-ul a devenit mai rapid 🙂 . Google face astfel de anunturi destul de rar, asa ca trebuie sa luam foarte in serios acest aspect. Tot ce trebui sa stiti despre viteza de incarcare a unui site regasiti chiar aici.
Internal Linking
Strategia de internal linking reprezinta unul dintrele elementele de SEO ON PAGE decisive. Din nefericire, este adesea ignorata de cei mai multi proprietari de website-uri, acesta ducand la rezultate SEO ineficiente. Specialistii SEO de la MOZ explica aici de ce si cum ajuta un internal linking bine gandit la eficienta campaniei de optimizare SEO.
Concluzii
Acestia sunt cei mai importanti factori de SEO on page care contribuie la o pozitionare cat mai buna a site-ului in rezultatele SERP si dupa care ar trebui sa ne ghidam in momentul in care demaram o campanie de promovare seo.
Bineinteles ca procesul de optimizare a site-ului va contine analiza completa si a celorlati factori care influenteaza procesul SEO: broken links, erori 404, erori html, validare cod W3, etc.
Daca vrei sa afli care este anatomia SEO a site-ului tau sau daca vrei sa construiesti un site corect din punct de vedere SEO contacteaza-ne acum!