Beneficiaza acum de un audit seo gratuit pentru site-ul tau! AUDIT SEO GRATUIT

Cum implementam corect emoji in campaniile SEO

image blog

La fel ca si emoticoanele, emoji reprezintea diverse expresii faciale, animale, locuri, tipuri de vreme, etc.

Aparitia lor a avut loc in anul 1999, dar popularitatea lor a inceput sa creasca in anul 2012, cand Apple a lansat IOS 6. Folosirea emojilor putand fi posibila incepand cu aceasta versiune pe device-urile celor de la apple.

Acestea se intalnesc de obicei in scrierea mesajelor virtuale pe diverse aplicatii mobile ca Whatsapp, Messanger, Instagram, dar si pe unele siteuri web (Facebook, Twitter,etc).

Exista chiar si un site web specializat: EmojiTracker care afiseaza in timp real ce emoji este folosit si de cate ori a fost folosit fiecare emoji pe twitter.

Unele persoane au mers si mai departe cu folosirea emoji-urilor, ajungand chiar sa si le tatueze pe propriul corp. Printre acestia se numere si celebritati ca jucatorul de baschet Mike Scott sau cantareata Miley Cyrus.

In 2015, AdWeek a anuntat ca 92% din totalul persoanele cu acces la internet folosesc emoji. De atunci, folosirea acestora este in continua crestere.

Conform raportului facut de cei de la Psychology Today, oamenii si in special persoanele tinere se exprima in prezent cu o mai mare usurinta cu ajutorul emojilor.

//digitalmetrics.ro/storage/images/blog/2018/04/2.png

Cum te ajuta emoji in strategia ta SEO

Un utlizator poate cauta ceea ce doreste in motoarele de cautare cu ajutorul emojilor. De exemplu, in loc de “bilete avion” putem scrie direct “bilete โœˆ”

Desi folosirea emoji-urilor in motorul de cautare Google este posibila pe telefoanele mobile inca din 2012, motorul de cautare a decis sa readuca folosirea de emoji si pe desktop, dupa ce in 2015 hotarase scoaterea lor.

Insa Google nu este singurul motor de cautare in care emoji sunt prezenti, ele se mai pot folosi si in alte motoare de cautare.

Chiar daca inca numarul persoanelor care stiu ca este posibil si chiar folosesc emoji in cautari nu este unul prea mare, includerea lor in strategia ta SEO, poate aduce lucruri pozitive.

//digitalmetrics.ro/storage/images/blog/2018/04/Capture-2.png

Bineinteles, folosirea lor nu ar trebui sa fie intamplatoare, ci sa alegem emoji-urile care au legatura cu siteul nostru. De exemplu pentru o pizzerie, vom folosi emoji-ul cu felia de pizza, pentru un magazin online cu bijuterii vom folosi emoji-ul cu inel sau diamant, etc.

Catuarea prin emoji este posibila si in Google Images. Asadar, si optimizarea imaginilor este un lucru de luat in calcul.

//digitalmetrics.ro/storage/images/blog/2018/04/dogs.png

Impactul vizual dat de prezenta emoji-urilor

In afara de beneficiile aduse de emoji in targetare pe anumite emoji, acestea au si un efect pozitiv prin impactul vizual dat.

Cum in cazul aplicatiilor pentru telefoanele mobile, prezenta emoji-urilor a adus un numar mai ridicat de instalari, asa si in cazurile siteurilor web, folosirea lor in meta titluri si meta descrieri vor atrage un numar mai mare de vizitatori.

Diferenta dintre un rezultat care include emoji si unul fara emoji:

//digitalmetrics.ro/storage/images/blog/2018/04/Capture-1.png

Pe care link crezi ca vei fi mai tentat sa dai click?

Emoji direct in URL

Desi putini sunt cei care au aflat inca acest lucru, poti aduga emoji direct in url (exemplu: site.ro/๐Ÿ’“magazin-online) , sau daca vrei sa iti inregistrezi un domeniu nou, poti sa ai emoji direct in numele acestuia, (exemplu i๐Ÿ’“.ws )

Desi in unele browserere si in rezultate din google domeniile sunt afisate ca emoji, in realitate ele contin coduri ASCII. Adica, domeniul i๐Ÿ’“.ws este in realitate xn--i-7iq.ws.

Pentru a va inregistra un domeniu “emoji” puteti folosi serviciul creat de cei de la godaddy, Emoji Domain Registration. Problema este ca nu orice extensie poate fi folosita, ci doar cele .ws si .fm.

Poate folosirea emoji-urilor sa duca la penalizari ?

Google incerca pe cat posibil sa pastreze rezultate cautarilor cat mai “curate” pentru a oferi utilizatorilor o experienta cat mai placuta.

Se stie ca folosirea excesiva a semnelor speciale sau folosirea altor metoda de a atrage atentia vizitatorilor intr-un mod foarte agresiv nu este vazuta cu ochi buni de google. De exemplu, daca alegem sa folosim un titlu de forma: “CUMPARA F.L.O.R.I. ONLINE” , “CUMPARA FLORI !!!!!!!”, CuMpArA F*L*O*R*I”, e foarte posibil ca siteul sa fie considerat spam si pozitia in motoarele de cautare sa aiba de suferit.

Asta inseamna ca si folosirea emoji-lor va duce la penalizari?

In principiu nu. Daca folosirea lor va fi facuta cu grija, rezultate vor fi pozitive.

Un studiu legat de impactul folosirii emoji-urilor a fost creat de cei de la Wordtracker. In studiu au fost create cate 4 pagini apoape indentice pe doua domenii noi inregistrate cu extensia .online, fiecare avand un text unic de 200 de cuvinte. Fiecare pagina a avut o clona pe celalalt site, singura diferenta e ca pe una din pagini exista si un emoji. Targetarea a fost facut pe 4 cuvinte inexistenta.

Studiul a rezultat ca in 3 din cele 4 cazuri, pagina care a obtinut un rank mai mare a fost cea in care s-a folosit si emoji.

Cum adaugi emoji pe siteul tau

Adaugarea emoji-urilor este una foarte simpla si se poate face fie direct prin copy paste, fie prin unicode. Tot ce trebuie sa aveti este acces la modificarea titlului si meta descrierii siteului si cunostintele necesare pentru a face acest lucru.

In cazul in care aveti un site pe platforma WordPress modificarea se poate face destul de simplu cu ajutorul plugin Yoast.

Lista tututor emoji-urilor o puteti gasi pe iemoji.

Ce trebuie sa stii despre emoji:

  • Nu toti utilizatorii vad emoji la fel cum ii vezi tu, afisarea acestora difera in functie de dispozitivul folosit.
  • Daca un dispozitiv nu suporta afisarea emoji-urilor, va vedea cate un triunghi negru in locul lor.

Concluzii

Folosirea emoji-urilor in seo este o practica relativ noua, care nu necesita mult timp si batai de cap pentru implementare dar care poate oferi un plus campaniei tale de promovare atunci cand este folosita corect, intr-un mod neabuziv.

Asteptam sa ne spuneti si parerea voastra legata de acest aspect si posibile experinte anterioare in folosirea lor.