Optimizare SEO
SEO Update in 2024
2024 este anul ascensiunii inteligentiei artificiale generative. Impactul acesteia asupra modului in care se creaza continut dar mai ales asupra vitezei cu care sunt generate articole de blog sau alte forme de continut online a fost resimtit imediat pe piata de optimizare SEO. Astfel, fenomenul numit “content spam” a luat amploare in numai cateva luni de la lansarea AI-urilor.
Google a detectat rapid aceasta activitate si a lansat intr-un timp record Google Core Update martie 2024. Update-ul a fost unul dintre cel mai lungi din istoria arhicunoscutului motor de cautare, cu o durata de 45 de zile.
- Principalul obiectiv al acestui Core Update a fost diminuarea in cadrul SERP cu 45% a continutului irelevant sau de tip spam.
Viziunea declarata inca de la inceput a lui Google, aceea de a aduce in fata utilizatorilor numai continut de calitate se afla inca in centrul strategiei de cautare.
De cealalta parte a barigadei, website-urile trebuie sa inteleaga ca vremea strategiilor SEO bazate pe actiuni si tehnici indoielnice a apus. Astazi, o strategie SEO eficienta si sigura ar trebui sa ia in considerare cel putin elementele de mai jos:
- Continut original si relevant - Se pot folosi tool-uri de tip AI cu mentiunea clara ca, in nici un caz, continutul generat sa fie folosit sub forma si fondul redate de AI. Putem folosi aceste tool-uri pentru a grabi si pentru a intari procesul de research.
- Acordarea de atentie suplimentara instrumentului gratuit Google Search Console - Am vazut multe site-uri noi in ultima perioada care nu au implementat GSC. Incepand cu 2024 Google ne ofera in GSC si mai multe informatii despre statusul indexarii unui site.
- Link building de calitate - Chiar daca unele voci sustin ca backlink-urile nu mai conteaza, noi trebuie sa intelegem modul de functionare al motoarelor de cautare. Fara aceste link-uri motoarele de cautare nu pot descoperi continutul nou – aici vorbim atat de pagini noi dintr-un site cat si de site-uri noi. Cu alte cuvinte, fara link-uri nu se poate. Dar da, atunci cand vorbim de strategia de linkbuilding trebuie sa luam in calcul linkuri cu aceasi extensie ca tara targetata, link-uri de la site-uri cu autoritate si cu trafic organic.
SEO Update in 2023
Lumea se schimba cu o viteza nemaiintalnita pana acum. La fel si SEO. In contextul ultimilor 2 ani, dominati de pandemie si mai nou, de conflicte militare, motoarele de cautare avanseaza chiar mai repede decat lumea. De cealalta parte, utilizatorii isi schimba si ei comportamentul de cautare intr-un ritm alert, incercand sa tina pasul cu evenimentele care se succed.
Concret insa, iata ce elemente SEO ar trebui sa avem in vedere in 2023
User Intent - cuvintele si expresiile de cautare sunt din ce in ce mai diferite. Incercati sa intelegeti mai bine consumatorul tinta si sa aliniati cat mai bine content-ul cu aceste cautari. Astfel, sansele pentru o campanie SEO de succes vor creste considerabil.
E-A-T – dezinformarea, propaganda, stirile false au luat o amploare fara precedent. Motoarele de cautare au dezvoltat solutii eficente pentru a face diferenta intre content inselator si content real sau relevant. Incercati sa certificati contentul site-ului dvs. pentru a creste increderea si veti vedea rezultate SEO palpabile. Mai multe despre E-A-T, puteti citi aici.
Link Building – strategie de linkuri trebuie si ea sa fie cat mai credibila. Nu uitati: increderea in site-ul dvs. depinde de increderea link-urilor pe care le aveti!
Core Web Vitals – lansat in 2020, acest indicator a fost creat cu gandul la experienta utilizatorului. Incercati sa atingeti pragul minim de 75% pentru fiecare dintre cei parametri iar utilizatorii dv. vor fi cu siguranta mai fericiti si mai multi!
Cu Optimizare SEO Site-ul Tau Poate Ajunge in Top 10 Rezultate Google!
Optimizarea SEO este in acest moment singura modalitate prin care poti fi prezent in cea mai ravnita, eficienta si onoranta locatie publicitara din lume – prima pagina organica Google! Bineinteles, ca sa ajungi aici este nevoie de multa munca, determinare, creativitate, cunostinte – atat tehnice cat si de business, intr-un cuvant de o campanie de promovare SEO profesionista.
Sunt doua variante prin care poti obtine acest lucru: fie apelezi la o agentie specializata in oferirea de Servicii SEO de calitate, fie devii autodidact si incerci sa reusesti de unul singur.
Totusi, daca va intrebati de ce este atat de important sa ajungi in prima pagina Google, iata doua argumente puternice:
- 93% din toate experientele online incep cu un motor de cautare
- In 68% din cazuri acel motor de cautare este Google – in Romania procentul depaseste 95%
Ce Este SEO (Search Engine Optimization) si ce Inseamna Optimizarea pentru Motoarele de Cautare?
Pentru a intelege mai bine termenul SEO, trebuie sa mentionam de la inceput ca SEO este acronimul de la “search engine optimization”. In limba romana aceasta se traduce astfel: “optimizarea pentru motoarele de cautare”.
Intrucat SEO este un concept inca tanar nu vom folosi cuvinte precum “Stiinta” sau “Arta”, sau amandoua - cum multe voci se grabesc sa afirme. In schimb, pentru a incerca sa definim procesul, vom spune simplu:
Definitie Optimizare SEO
“Optimizarea SEO reprezinta totalitatea metodelor folosite pentru pozitionarea unui website in topul rezultatelor organice ale motoarelor de cautare cu scopul de a creste atat calitatea cat si cantitatea traficului organic al acestuia.”
Scurta Istorie a Optimizarii SEO
Aparitia SEO
Conceptul de SEO a aparut in anii '90 si este o prescurtare pentru Search Engine Optimization. SEO a luat nastere ca urmare a cerintelor de crestere a traficului pe site-urile web.
In aceeasi perioada au aparut motoarele de cautare care indexau suficient de bine continutul de pe web si reprezentau un punct de plecare al navigarii. Totusi, in vederea sporirii vizibilitatii in motoarele de cautare specialistii au considerat necesara existenta unei verificari constiente, fapt care a condus la aparitia conceptului de SEO.
Evolutia SEO
La inceput, SEO se preocupa de structura tehnica, iar cei din echipa de promovare utilizau aglomerarea de expresii si taguri excesive pentru a creste pozitiile in SERP.
Pentru a imbunatati valoarea si relevanta rezultatelor, motoarele de cautare au contribuit la prima scanteie de cautare personalizata pe baza istoricului de cautare. Daca in trecut, rezultatele erau date de expresiile cheie, acum algoritmii prezinta un grad de complexitate ridicat si analizeaza continutul, semantica cuvintelor utilizate, imaginile si multe altele.
Promotorii SEO
Istoria SEO porneste atunci cand Tim Berners-Lee a lansat primul website în 1991, iar în 1993, Excite a devenit prima platforma de cautare care schimba modul in care informatia era listata, printr-o sortare a rezultatelor bazata pe cuvinte cheie.
Yahoo (1994) si Google (1997) dezvoltau modul in care datele erau indexate si trimise. Spre exemplu, domeniul Google a fost înregistrat de Larry Page si Sergey Brin, care au avut ideea de a indexa paginile de internet dupa numarul de legaturi spre pagina respectiva rezultate de pe alte pagini.
In acest stadiu, tot mai multi specialisti utilizau tot felul de metode pentru a ajunge in topul cautarilor.
In ce Consta Procesul de Optimizare SEO
Intrucat este strict legat de motoarele de cautare, putem afirma din start ca SEO este un proces extrem de complex si de dinamic.
Motoarele de cautare precum Google, Bing, Yandex si altele au ajuns in prezent sa proceseze pe de o parte, miliarde de cautari ale utilizatorilor de internet in fiecare zi, iar de cealalta parte sa caute si sa identifice intr-o baza de date gigant raspunsuri relevante la query-ile acestora.
Si, pentru a complica si mai mult lucrurile, Google ne anunta ca:
- 15% din cautarile zilnice efectuate la nivel mondial sunt cautari NOI
Si tot acest proces se intampla in timp real!
Evident, pentru a alege din aceasta baza de date imensa cele mai relevante rezultate pentru utilizatori, motoarele de cautare folosesc formule complexe de indexare si algoritmi ce iau in calcul sute de criterii. Tot Google ne informeaza ca rezultatele din SERP sunt stabilite cu ajutorul a cel putin 200 de factori de ranking. Mai mult, constant si acesti factori isi schimba modul de functionare si se adapteaza noilor cerinte ale utilizatorilor. Google ne mai semnaleaza faptul ca are nu mai putin de 500-600 de astfel de modificari anuale.
Este adevarat ca cele mai multe sunt modificari minore, cu toate ca de-a lungul timpului am avut parte si de update-uri importante, precum Fred Update. Cred ca intelegem acum de ce SEO este un proces atat de dinamic.
Avem astfel o imagine de ansamblu a ceea ce se intampla in spatele motoarelor de cautare. In acest context, optimizarea SEO incearca sa identifice formula prin care motoarele de cautare combina acesti factori si stabilesc ierarhia pentru primele rezultate.
Normal, formula de ranking este strict secreta iar Google se straduie din rasputeri sa mentina acest secret.
Totusi, Google ne ofera destule indicii despre cum functioneaza si cel mai important, ne repeta in mod constant ca toate actiunile prin care stabileste pozitiile rezultatelor au in centrul lor ➡️ EXPERIENTA UTILIZATORULUI.
Astfel, agentiile SEO din toata lumea analizeaza si monitorizeaza in mod constant modul de functionare al motoarelor de cautare pentru a descifra secretele din spatele acestora. Astazi, industria SEO a dezvoltat numeroase tool-uri SEO (instrumente) cu ajutorul carora monitorizeaza automat o mare parte din criteriile indicate de Google. Iata pe cele mai importante (utilizate si de agentia noastra): Ahrefs, Majestic SEO, ScreemingFrog, SemRush, DeepCrawl si multe altele.
Da, o parte importanta din procesul de optimizare SEO se bazeaza pe cifre. Iata cateva exemple concrete in acest sens:
- 50 - 60, numarul optim de caractere pentru MetaTitlu
- 150 -160, numarul optim de caractere pentru MetaDescriere
- 100, pozitionarea in primele 100 de cuvinte din pagina a cuvantului cheie.
- <115, numarul optim de caractere al unei adrese URL
Vom afla mai multe despre cifrele care conteaza in SEO in cele ce urmeaza.
SEO nu inseamna insa numai cifre. SEO presupune si foarte multa creativitate si abilitati empatice pentru a intelege publicul tinta si modul in care acesta efectueaza cautarile pe internet. Am vazut ca experienta utilizatorului este in centrul obiectivelor Google. Iar aceasta presupune mult mai mult decat cifre.
Iata numai cateva criterii SEO ce tin de atragerea consumatorilor:
- Metatiluri relavante si atragatoare
- Metadescrieri orientate catre consumator ➡️ cu focus pe avantajele competitive ale produselor/serviciilor
- Design atragator al site-ului
- Viteza de incarcare ➡️ Viteza de Incarcare pe desktop era factor de ranking inca din 2010 iar in 2018 si viteza pentru mobil a devenit factor de ranking
- Siguranta navigarii prin implementarea certificatului SSL
- Varianta responsive pentru device-uri mobile si tablete
- Continut relevant pe pagina
- Meniu functional si intuitive
Oportunitatea Inceperii Unei Campanii de Optimizare SEO in Romania
Piata online din Romania depaseste record dupa record in fiecare an. Numarul celor conectati la internet este in crestere, numarul celor care folosesc internetul pentru a se informa sau pentru a face cumparaturi online atinge noi cote.
Aproape orice produs sau serviciu este acum tranzactionat online. Cu aproape 15 milioane de oameni conectati la internet (servicii pe mobile si servicii fixe - http://www.ancom.org.ro/4g-accelereaza-_5653) coroborat cu faptul ca 95% din acestia nu depasesc prima pagina Google atunci cand navigheaza pe internet, intelegem cat de important este procesul de Optimizare SEO.
Cu toate acestea, cifrele demonstreaza ca suntem inca departe de vestul Europei si mai departe de adevaratul motor online – piata din Statele Unite ale Americii.
In acest moment, oportunitatea de a patrunde pe aceasta piata este cu adevarat o oportunitate pe care va invitam sa nu o ratati. Cel mai probabil, in numai cativa ani, piata se va cristaliza iar barierele de a ajunge in primele pozitii Google vor fi din ce in mai ridicate. Bariere finaciare pentru SEO, bariere de know how de SEO, bariere de timp, toate vor fi la un nivel ce nu va mai putea fi atins la fel de usor.
Daca vreti sa aflati mai multe detalii despre pretul unei campanii SEO in Romania puteti citi articolul nostru “Tot ce trebuie sa stii despre pretul serviciilor de optimizare seo”
Reiterand, promovarea SEO este singura care ne poate ajuta sa ajungem in topul cautarilor si implicit in topul afacerilor din domeniul nostru de activitate.
Optimizare SEO la cele mai inalte standarde. Profita acum!
Optimizarea SEO - un Adevarat Catalizator al Afacerii Dumneavoastra!
SEO este mai mult decat un canal de marketing, mai mult decat o simpla optimizare a unui site. Este un reper de business, un benchmark daca vreti, un model de bussines pentru antreprenori, un avantaj competitiv greu de imitat cu conditia de a fi implementat corect.
Si da, putem merge pana la a spune ca poate fi parte integranta a culturii organizationale a oricarei companii.
Pe de alta parte, SEO inseamna respect pentru consumatori si responsabilitate sociala pe internet prin continutul pe care il cream si promovam.
Constientizarea importantei procesului de SEO de catre antreprenorii romani si de catre toti cei care vor sa reuseasca pe internet, cat si impactul acestuia in succesul sau esecul unei afaceri reprezinta misiunea noastra.
Factori SEO ce Influenteaza Procesul de Business
- Imbunateste cunoasterea comportamentului consumatorului
- Ajuta la structurarea corecta a portofoliului de produse
- Este un punct de plecare decisiv pentru alte canale de marketing online – ajuta la imbunatatirea campaniilor de PPC, Facebook, Email Marketing, PR online!
- Imbunateste experienta de cumparare a clientilor
- Ajuta la constientizarea responsabilitatii sociale fata de mediul online
- Creste gradul de fidelizare al clientilor fata de brand
- Sporeste notorietatea brand-ului si accentueaza puterea acestuia
- Reprezinta un avantaj competitiv greu de imitat de catre concurenta
- Permite cunoasterea in detaliu a concurentei
- Ajuta la identificarea oportunitatilor de crestere a business-ului
Etapele Campaniei de Optimizare SEO
Procesul SEO este, pe cat de important pe atat de complex si, pentru ca ia in calcul aproape toate aspectele unui business, este indicat sa fie implementat in mai multe etape.
Stabilirea Obiectivelor SEO
Prima etapa a oricarui demers de marketing, fie el online sau offline, trebuie sa fie stabilirea obiectivelor. Campania SEO, ca parte integranta a strategiei de marketing online, nu face exceptie. De aceea primul pas pe care il facem in conceperea unei strategii de promovare SEO este acela de a ne stabili ce obiective SEO vrem sa atingem.
Indicatorii de performanta (KPI) ce ar trebui urmariti in cadrul campaniei de optimizare SEO se refera atat la aspectele tehnice si de indexabilitate cat si la rezultatele ce au legatura directa cu cresterea numarului de actiuni efective pe site, sau mai exact cu dezvoltarea business-ului. Implementarea goal-urilor in Google Analytics este decisive pentru a putea urmari eficienta campaniei.
In functie de tipul site-ului, obiectivele pot insemna generarea de lead-uri prin trimiterea de email-uri, cresterea numarului de apeluri, completarea unui formular de contact, abonarea la newsletter, descarcarea unui e-book, etc.
Exemple de Obiective Seo:
- “Cresterea vanzarilor si a conversiilor”
- “Cresterea vizibilitatii generale a site-ului”
- “Cresterea volumului de trafic organic”
- “Dezvoltarea pietei potentiale prin sporirea numarului de cuvinte cheie indexate”
- “Cresterea autoritatii site-ului”
“Sporirea numarului de backlink-uri de calitate” - “Reducerea procentului de erori 404 sub pragul de 5% din totalul paginilor”
Pe de alta parte, obiectivele SEO trebuie sa se refere si la partea tehnica a site-ului. Aceste obiective sunt strans legate de celelalte obiective, cele de business. Site-ul trebuie sa fie 100% sanatos din punct de vedere SEO pentru a putea performa si pe partea de afaceri. Astfel de obiective se refera la numarul si calitatea backlinkuri-lor obtinute, numarul de pagini indexate, numarul de cuvinte indexate, reducerea numarului de erori 404, etc.
Optimizarea SEO On Page
In etapa de optimizare SEO on page, toate actiunile se focuseaza asupra site-ului in sine. In mod normal aceasta etapa ar trebui inceputa inca de la realizarea efectiva a site-ului daca vorbim de site-uri noi sau site-uri care vor sa-si schimbe complet structura.
SEO On Page reprezinta atat fundatia procesului de Optimizare SEO cat si a tuturor campaniilor de marketing online pe care le puteti incepe ulterior.
Un site optimizat corect on page poate avea rezultate mai bune in campaniile de PPC, poate aduce conversii mai multe din social media sau poate genera lead-uri mai numeroase din campaniile de email marketing.
Cei mai Importanti Factori de Ranking pentru SEO On Page
Structura Site-ului
Structura sau arhitectura site-ului se refera la modul cum este impartit site-ul in categorii, subacategorii, subsubcategorii, produse, etc.
Pentru a avea o structura eficienta atat pentru SEO cat si pentru User Experience este necesar a se face o analiza riguroasa a modului in care potentialii nostri clienti cauta pe internet si la fel de important, este sa stabilim piata tinta.
In urma unei astfel de analize, combinata si cu alte elemente de business, se stabileste structura SEO a site-ului.
Adresa URL
Adresa URL ➡️ Uniform Resource Locator, reprezinta adresa unei pagini web. O adresa scrisa corect ajuta motoarele de cautare sa gasesca mai usor adresa respectiva. O adresa URL optimizata corect ar trebui sa respecte cel putin urmatoarele aspecte:
- Sa contina cuvintele cheie importante
- Sa nu fie scrisa cu diacritice
- Sa nu coontina litere majuscule
- Sa nu fie foarte lunga, se recomanda maxim 100-120 de caractere
Fisierul Robots.txt
Acesta este unul dintre cele mai importante fisiere din cadrul unui site. Primul lucru pe care motoarele de cautare il cauta intr-un site este chiar fisierul robots.txt.
Cu ajutorul acestuia stabilim ce pagini din site dorim sa se indexeze si ce pagini le vrem oprite de la indexare.
Da, ati citit bine ➡️ nu ne dorim ca toate paginile sa fie indexate intrucat acestea ne pot dilua prea mult autoritatea in detrimentul paginilor importante din site.
Cuvintele Cheie in Primele 100 de Cuvinte
Aceasta reprezinta o tactica SEO On Page clasica, dar care are rezultate foarte bune si astazi. Google pune accentul pe cuvintele si topicul de la inceputul paginii web.
Si daca ne gandim este logic – nimeni nu si-ar dori sa “aterizeze” intr-un articol despre SEO si primele cuvinte despre SEO sa apara la jumatatea articolului.
Cuvintele Cheie in Metatilu
Metatitlul este unul dintre primele elemente pe care Google le citeste si le ia in considerare in stabilirea ranking-urilor. Mai mult, metatitlul este si textul scris cu cel mai mare font in SERP. Mai exact este cel mai vizibil aspect pentru cei care au initiat o cautare pe internet.
Asa ca, veti dori ca cele mai importante cuvinte cheie din pagina sa se regaseasca in metatitlu.
Iata 7 elemente esentiale pe care trebuie sa le luati in calcul pentru a avea un metatitlu perfect:
- Cuvintele cheie sa fie scrise la inceput
- Sa includeti diferentiatori de bussines pentru a creste rata de click
- Sa includeti numele brandului
- Lungimea sa nu depaseasca 60 de caractere (este indicat sa verificati dupa indexare)
- Evitati repetarea aceluiasi cuvant
- Incercati sa targetati si cele mai cautate cuvinte de tip longtail
- Este indicat sa aveti metatitluri unice pentru fiecare pagina din site
Cuvintele Cheie in Metadescriere
Metadescrierea face parte, la fel ca si url-ul si metatitlul, din partea de optimizare pre-click. Mai exact, este unul dintre acele elemente pe care utilizatorul le vede inainte de a lua decizia ce rezultat din SERP sa acceseze.
Metadescrierea are principalul rol de a creste rata de click – CTR.
Care sunt cele mai importante 5 aspecte pe care trebui sa le aveti in vedere atunci cand scrieti o Metadescriere:
- Lungimea acesteia sa nu depaseasca 158 de caractere (atentie – aceasta cifra s-a modificat de-a lungul timpului. Este bine sa verificati sa vedeti daca se incadreaza corect)
- Verificati modul cum arata metadescrierea cu ajutorul https://www.portent.com/serp-preview-tool/
- Sa contina acel diferentiator de vanzare sau unique selling point (USP)
- Sa contina informatii relevante si detalii importante despre servicii / produse
- Sa includa EMOJI SEO pentru o vizibilitate sporita
Emoji pentru SEO - Enhanced MetaTag-uri
Emoji reprezinta unul dintre acele elemente de noutate in optimizarea SEO. Experienta utilizatorilor este importanta pentru Google iar acesta libertate din partea principalului motor de cautare in ceea priveste implementarea emoji ne indica clar acest lucru.
Exista foarte multe tipuri de emoji seo. Simbolistica emoji seo acopera o gama foarte larga de domenii, astfel ca va puteti personaliza site-urile pentru o mai buna vizibilitate organica dar si pentru a le face mai atractive si mai usor de inteles de catre utilizatori.
Optimizarea off page
In aceasta etapa toate actiunile se desfasoara in afara site-ului si au ca scop principal obtinerea de cat mai multe linkuri de calitate in mod natural. Conform dictionarului de SEO intocmit de searchmetrics.com – o autoritate in domeniul marketing-ului online – seo off page “reprezinta toate masurile care pot fi luate in afara site-ului cu scopul de a imbunatati pozitiile acestuia in SERP (search engine results page). Toate aceste masuri ajuta la crearea a cat mai multe backlinkuri de calitate posibile”.
- “Content Marketing”
- “Native advertising”
- “Link building”
- “Guest blog posting”
- "Comunicate de presa"
- "Articole relevante in publicatii cunoscute sau de nisa"
Monitorizare, analiza si raportare
Procesul de SEO este unul extrem de complex, cu foarte multe componente tehnice si tocmai de aceea acordam o atentie deosebita acestei etape. Ne dorim ca fiecare client sa inteleaga cum, de ce si in ce scop desfasuram fiecare activitate.
Pentru ca ne dorim transparenta totala, toti clientii nostri beneficiaza de rapoarte lunare detaliate si cel mai important celor care isi doresc le oferim in aplicatia noastra acces permanent pentru a putea urmari in timp real evolutia campaniei. In aplicatie se pot urmari cei mai importanti indicatori ai campaniei de SEO.
- “Transparenta totala in ceea ce priveste activitatile desfasurate.”
- “Monitorizarea impactului pe care il au actiunile desfasurate in SERP.”
- "Analizarea rezultatelor obtinute in fiecare luna"
- “Rapoarte lunare si detaliate”
- “Acces la aplicatia de monitorizare SEO pentru fiecare client.”
Avantajele Optimizarii SEO
Pana acum cativa ani, auzeam peste tot sintagma “Daca nu ai un website pentru afacerea ta inseamna nu existi!”. Sintagma era si este perfect adevarata, numai ca internetul a evoluat atat de mult incat de la primul website aparut in 1991 astazi a fost depasit pragul psihologic de 1 miliard de site-uri. Practic, numarul de website-uri este atat de mare incat putem spune ca “Daca website-ul tau nu apare in topul rezultatelor cautarilor potentialilor tai clienti, inseamna ca nu existi”.
In acest context, importanta si rolul procesului de optimizare seo devin esentiale pentru viitorul afacerii dumneavoastra, indiferent ca activati in comert, turism, constructii, IT sau sanatate, afacerea dumnevoastra trebuie sa fie cat mai vizbila in mediul online.
Procesul de promovare SEO este unul continuu si cu efecte si rezultate pozitive pe termen lung. Totusi, trebuie sa mentionam ca odata ajunsi in top este important sa ne mentinem acolo.
Dar haideti mai bine sa vedem concret ce avantaje poate aduce o campanie de optimizare seo business-ului dumneavoastra:
Optimizarea SEO ajuta la o mai buna targetare a publicului tinta
Intelegerea mai buna a comportamentului de cumparare a clientilor este vitala pentru business-ul dumneavoastra! Marketingul bazat pe intrerupere – reclamele TV din timpul filmului sau emisiunii preferate, bannerul de pe internet care iti blocheaza accesul la pagina dorita – a devenit destul de neplacut intrucat numarul mesajelor publicitare pe care trebuie sa le suportam in fiecare zi a atins un nivel destul de ridicat. Prin intermediul campaniilor de optimizare seo clientii nu sunt in nici un fel impinsi de la spate, acestia intra pe internet si cauta produse/servicii numai atunci cand au nevoie, fara sa ii agasam cu tot felul de mesaje promotionale.
Optimizarea SEO ne permite alinierea la standardele de performanta google
Obiectivul principal al motorului de cautare este sa ofere cele mai relevante si complete raspunsuri (rezultate) utilizatorilor din intreaga lume. Pentru a face acest lucru, Google isi perfectioneaza continuu altgoritmii/robotii care filtreaza cele peste un miliard de site-uri astfel incat aceastia sa afiseze intotdeauna cele mai potrivite raspunsuri la milioanele de intrebari ce ii sunt adresate. Astfel, o campanie de optimizare seo ne obliga sa ne aliniem si noi standardelor de performanta si sa ne crestem valoarea website-ului prin calitatea/cantitatea continutului pentru a tine pasul cu dezvoltarea Google.
Optimizarea SEO creste brand awareness-ul
Ganditi-va ca domnul Ionescu isi doreste o vacanta pentru el si familia lui, si in cautarile lui multiple, indiferent de ce destinatie sau tip de vacanta ar cauta pe internet, pe prima pagina, in 70% din cautari apare o anumita agentie de turism. Cu siguranta, numele acelei agentii de turism ii va ramane intiparita in minte si sansele ca acea agentie sa devina partenerului de vacanta ale domnului Ionescu cresc considerabil. Mai mult decat atat, a doua oara cand turistul nostru va fi interesat de o vacanta va accesa direct site-ul agentiei respective!
Optimizarea SEO are cel mai bun Return on investement
Cel mai bun ROI al unui canal de marketing si cea mai buna conversie. Acest avantaj vine ca un corolar al faptului ca utilizatorii ajung pe website-ul nostru si nu invers. Clientii se simt mult mai confortabili in felul acesta si ca atare vor fi mult mai receptivi si vor cumpara mult mai usor de la noi. Pozitionarea in topul rezultatelor inseamna in primul rand mai mult trafic pe site si bineinteles mai multi clienti pentru afacerea dumneavoastra. Acesta este obiectivul principal al procesului de optimizare seo.
Intrebari Frecvente despre SEO
Ce inseamna SEO?
Care sunt etapele procesului de optimizare SEO?
- Audit SEO complet si stabilirea obiectivelor SEO
- Optimizarea SEO a tuturor elementelor de On Page
- Optimizarea SEO Off Page – mai exact cresterea autoritatii si notorietatii site-ului in mediul online
- Monitorizarea si analiza rezultatelor
Care sunt avantajele optimizarii SEO?
- Generarea de trafic organic targetat si de calitate
- Reprezinta canalul de marketing online cu cel mai mare ROI (return on investment)
- Ajuta la eficientizarea celorlalte campanii de marketing online.
Campania SEO se poate alinia la un plan de marketing?
Se garanteaza atingerea obiectivelor SEO?
Cat costa o campanie de optimizare seo?
7 Motive pentru a Incepe o Campanie de Optimizare cu Agentia SEO Digital Metrics !
- Am desfasurat peste 100 de campanii de optimizare SEO
- Avem rezultate incredibile pentru cuvinte concurentiale
- Beneficiem de infrastructura SEO performanta
- Cream continut relevant cu o echipa de copywriteri creativi
- Echipa tehnica formata din specialisti SEO dedicati
- Experienta de 7 ani in campanii de SEO si vanzari online
- Monitorizare permanenta si transparenta totala a campaniilor
Solicita o oferta de servicii SEO
Optimizarea SEO al site-urilor este unul dintre avantajele competitive cel mai de pret al unei companii. Mai mult decat obtinerea unor pozitii fruntase pe anumite cuvinte cheie, procesul de SEO ne obliga sa ne aliniem afacerea/bussines-ul la standardele inalte stabilite de Google si alte motoare de cautare si cel mai important sa ne adaptam la cerintele din ce in ce mai exigente ale clientilor nostri.
Acum, intrucat sigur v-ati convins de importanta procesului de optimizare SEO, nu va ramane decat sa incepeti sa va surclasati concurentii si sa alegeti oferta de servicii seo de la Digital Metrics!
Ultimele articole de pe blog
Google Voice Search. Strategii SEO pentru cautarea vocala
- Motorul de cautare Google este pe cale sa devina cunoscutul computer vocal din "Star Trek", astfel ca optimizarile SEO trebuie …
Ce este rata de conversie, cum se calculeaza si cum poate fi optimizata prin metode SEO
- Optimizarea ratei de conversie (CRO - Conversion Rate Optimization) este poate unul dintre cele mai importante aspecte ale marketing-ului online. …
Cum Optimizam Corect SEO un site construit in Opencart. Vezi ce module sunt cele mai potrivite!
- Opencart este o platforma gratuita (open source) pentru comertul online. Aceasta ofera o baza fiabila si profesionala pentru a construi …
Google Search Console: Ce este si cum ne ajuta in procesul de optimizare SEO
- Google Search Console(GSC) , sau Google Webmaster Tools (GWT) cum era denumit in trecut, este un serviciu gratuit oferit de …