Beneficiaza acum de un audit seo gratuit pentru site-ul tau! AUDIT SEO GRATUIT

Tot ce trebuie sa stii despre pretul serviciilor de optimizare seo

image blog

Daca cititi acest articol inseamna ca ati inteles importanta procesului SEO si vreti sa aflati care sunt preturile pentru serviciile de optimizare seo. Sau, ati rulat deja o campanie de optimizare a site-ului, nu ati fost multumiti de rezultate si doriti sa stiti care este pretul corect pe care trebuie sa-l paltiti si ce servicii SEO ar trebui incluse in oferta agentiei sau a consultantului SEO. Sau sunteti pur si simplu curiosi sa aflati cat costa promovarea cu ajutorul unuia dintre cele mai noi si mai eficiente canale de marketing online!

Geneza acestui articol provine din faptul ca SEO este un proces/serviciu de marketing relativ nou, proces ce incearca in aceasta perioada, cel putin in Romania, sa-si gaseasca locul in departamentele de marketing ale companiilor, in portofoliul agentiilor de publicitate sau chiar in planurile consultantilor independenti de afaceri.

"Optimizare SEO pret" sau "Promovare SEO pret"

Aceste sintagme sunt doua dintre cele mai cautate atunci cand vine vorba de tema articolului nostru si sunt de altfel, foarte elocvente. Clientii vor sa afle exact ce pret ar trebuie sa platesca pentru o campanie de optimizare SEO pentru site-urile lor.

In contextul in care insusi procesul de SEO se afla intr-o perioada incipienta, putem spune ca stabilirea unui pret pentru acest canal de marketing este un demers complicat. Intocmirea unei oferte SEO depinde, din punctul nostru de vedere, de cel putin noua factori extrem de importanti. Normal, nu este o lista exhaustiva, in functie de domeniu pot aparea si alti factor ce trebuie luati in considerare. Totusi, acesti noua factori reprezinta punctul de plecare in conceperea unei oferte SEO.

Factori ce influenteaza pretul serviciilor SEO

  • Categoria din care face parte site-ul: de prezentare/informare sau magazin online
  • Concurenta din domeniul de interes
  • Numarul de categorii al site-ului ce urmeaza a fi optimizat
  • Numarul de produse al site-ului ce urmeaza a fi optimizat
  • Starea de “sanatate” a site-ului din punct de vedere SEO – se stabilieste in baza unui audit SEO
  • Istoricul de link-uri al site-ului – numarul de link-uri nocive
  • Eventuale penalizari din partea Google atunci cand este cazul
  • Obiectivele propuse pentru campanie
  • Orizontul de timp in care se doreste atingerea obiectivelor

Ca orice pret, si cel al serviciilor SEO este supus mecanismului de cerere si oferta. Pe de o parte avem cererea, clientii care isi doresc sa inceapa o campanie SEO. Problema insa, apare din faptul ca aceastia nu stiu cu exactitate ce sa ceara consultantului/agentiei de SEO. Ca o paranteza, putem spune ca din aceasta lipsa de informatii rezulta si teama multor afaceri online de a incepe o campanie SEO. De partea cealalta, furnizorii de servicii SEO au si ei o misiune dificila. Trebuie sa inteleaga business-ul clientului si sa adapteze campania in functie de obiectivele clientului, bugetul acestuia si concurenta din domeniu.

Campania SEO astfel rezultata trebuie transpusa in resursele ce trebuie alocate, impartita in activitati specificice, si toate aceste activitati sa fie desfasurate intr-o perioada anume de timp.

Tipuri de furnizori de Servicii SEO

  • Agentii SEO specializate, ofera numai servicii SEO
  • Agentii de Marketing Online ce ofera si servicii SEO
  • Consultanti SEO individuali / freelanceri
  • Consultanti de marketing individuali care ofera si consultanta SEO

Modele de preturi utilizate pentru serviciile SEO

Avand in vedere multitudinea de activitati implicate in proces, fragmentarea puternica a pietei cat si diversitatea incredibila a tipologiei clientilor, pe piata au aparut mai multe modalitati de a stabili preturi pentru serviciile SEO.

1. Preturi SEO bazate pe cuvinte cheie. In acceptiunea multora dintre specialistii SEO, ajutati si incurajati de obiectivele SEO de acest gen - cerute cu inversunare de clienti, simpla aducere a unui cuvant cheie in pozitii fruntase reprezinta un scop in sine. A aparut astfel, modalitatea de a construi pretul unei campanii SEO dupa numarul de cuvinte cheie si eventual dupa cat de concurential este acel cuvant.
Concret, pozitionarea unui cuvant in prima pagina poate sa coste, de la 200 – 400 de euro pana la cateva mii de euro.

Nu ne-am propus sa comentam in acest articol modalitatile de stabilire a pretului unei campaniei SEO. Va invitam totusi, sa estimati cat ar putea sa coste o campanie SEO pentru un magazin online ce targeteaza 1000 de cuvinte!

2. Preturi SEO bazate pe proiect. Este o varianta destul de rara de a stabili un pret pentru o campanie SEO. Este intalnita atunci cand avem un landing page nou pentru o lansare de produs, o oferta speciala ce trebuie promovata pe o perioada mai indelungata de timp sau cand un client vrea sa desfasoare numai anumite parti din procesul de SEO. Unii clienti prefera aceasta modalitate si pentru ca isi urmaresc mai bine bugetul de marketing.
In functie de complexitate, un proiect de promovare SEO poate sa inceapa de la 500 – 600 de euro si sa ajunga si la 15 000 euro.

3. Plata cu ora pentru serviciile SEO. Este o modalitate utilizata cu precadere de consultantii individuali de SEO si mai putin de agentiile specializate. In functie de nevoile clientului, poate fi o alegere buna. Poate fi indicata, atunci cand clientul cunoaste foarte bine procesul de SEO si poate cere un set de activitati specifice ce pot fi alocate intr-un time sheet riguros. La prima vedere, pare ca aceasta metoda sa elimine costuri suplimentare dar in final este posibil sa platiti mai mult pentru o campanie SEO si sa nu beneficiati de tot ansamblul de activitati ce compun procesul de optimizare SEO.

La ce preturi SEO sa va asteptati insa? In Romania, tarifele pe ora de consultanta SEO incep de la 10 euro si pot ajunge pana la 50 de euro, in functie de experienta consultantului.

4. Plata lunara pentru o campanie SEO. Reprezinta cea mai des intalnita modalitate de pret pentru SEO si este folosita cu preponderenta de agentiile specializate si agentiile de marketing online. Avand in vedere natura continuua a procesului de SEO - natura ce provine din modificarile si actualizarile dese de algoritmi impuse de Google, din schimbarea continuua a comportamentului de cumparare/cautare a consumatorilor si a necesitatii de a tine pasul cu concurenta – plata lunara pentru SEO este singura varianta prin care poti avea acces la o campanie care sa fie in concorddanta cu modificarile pietei.
Agentia va gandi si va aborda campania de optimizare a site-ului ca o parte a campaniei de marketing, integrand in ea toate activitatile necesare pentru a obtine cele mai bune rezultate posibile. Aceasta modalitate permite clientilor accesul la o campanie SEO completa, profesionala ce va contine intreg setul de activati necesare procesului de optimizare a site-ului.

Concret, preturile lunare pentru o campanie SEO in Romania pot incepe de la 50-60 euro si pot ajunge pana 1500 – 2000 euro. Da, intervalul de pret este foarte larg si depinde si aici de mai multi factori. Pentru client insa, acest lucru poate ingreuna alegerea furnizorului SEO si a campaniei potrivite.

Daca alegeti o varianta de pret de acest gen trebuie sa stiti ce activitati minime ar trebui incluse in oferta.

7 Activitati din procesul de promovare SEO ce nu trebuie sa lipseasca din Oferta SEO

  • Cercetarea si alegerea cuvintelor cheie pentru campanie
  • Audit on page complet – tehnic si de continut
  • Audit off page care sa includa profilul de link-uri
  • Construirea unui profil de link-uri puternic
  • Monitorizarea in timp real a campaniei
  • Sedinte de consultanta SEO cu persoana implicata in proces
  • Raportare lunara detaliata

5. Preturi pentru activitati specifice de SEO. Cum spuneam, exista o multitudine de tipuri de activitati ce intra in componenta procesului de SEO. O parte dintre acestea pot fi tratate si separat si ca atare pot avea preturi individuale. Magazine online mari care au internalizat procesul de optimizare SEO, antreprenorii care cunosc foarte bine SEO si vor sa platesca numai pentru anumite activitati pe care ei singuri le integreaza ulterior in campania SEO sau companii care au desfasurat o campanie SEO si vor sa faca un audit SEO neutru pentru a cuantifica rezultatele – acestor tip de clienti le sunt adresate aceste preturi SEO, impartite pe activitati disctincte.

Preturi orientative ale celor mai cautate activitati SEO distincte

Preturi Audit SEO. Un audit SEO complet poate sa coste intre 250-300 de euro si poate ajunge pana la 600 -700 de euro. Exista si audituri SEO gratuite, acestea sunt de obicei facute in mod automat.

Preturi Native Advertising/Preturi Link Building. Un concept nou de marketing online ce consta in crearea de continut relevant pentru utilizatori, care sa imbrace forma site-ului/blogului/publicatiei unde urmeaza a fi distribuit – mai exact sa respecte tema si regulile locului unde urmeaza a fi plasat. Scopul native advertising-ului este acela de a creea link-uri de calitate.

Preturile pentru acest tip de continut incep de la 20 euro si pot ajunge chiar si la 1000 de euro per articol. Bineinteles, factorul decisiv in acest caz este notorietatea site-ului unde va aparea continutul.

Preturi Content Marketing. Content Marketing-ul este o parte importanta a procesului de SEO si consta in creearea de continut care sa ofere utilizatorului o experienta bogata despre despre un anumit produs, serviciu sau de ce nu, despre o anumita industrie sau orice tema de interes. Fomele pe care poate content marketing-ul sunt: infografice, continut video/filme de prezentare, ghiduri practice, stiri, studii de caz, email marketing de informare, articole etc.

Exemple de preturi content marketing:

Construirea unui infografic – intre 150 si 600 de euro

Scrierea unui articol (fara publicarea lui) – intre 10 euro si 150 de euro

Ghiduri practice – intre 200 si 700 euro

Preturi Advertoriale. Importanta acestora in procesul de SEO este in scadere – google nu mai apreciaza la fel de mult ca in trecut link-urile ce provin din advertoriale intrucat acestea reprezinta o forma de reclama platita evidenta. Totusi, daca sunt publicate in mod corect si pe site-uri foarte cunoscute ele pot fi inca eficiente.

Preturile pentru astfel de advertoriale pot incepe de la 50 euro si pot ajunge si pana la 1000 de euro/bucata.

Ce este mai bine sa alegem: Pachete SEO sau oferte SEO personalizate?

In procesul de achizitie al unei campanii SEO veti gasi pe piata preturi standardizate de SEO, ce imbraca forma unor Pachete SEO, si veti gasi si varianta in care furnizorul va face o oferta personalizata in baza unei discutii amanuntite pe care o va vrea sa o aibe cu clientul. Este o intreaga dezbatare pe acest subiect si da, piata va ofera, cum spuneam mai sus, posibilitatea de a alege intre pachete standard sau oferte croite special pe “masura” clientului.

Sunt agentii de ambele parti ale baricadei si fiecare are argumente pro si contra asupra modului in care isi contruiesc ofertele sau pachetele SEO. Haideti mai bine sa le discutam pe fiecare in parte:

Pachetele SEO. Acestea sunt oferte SEO cu plata lunara si includ o serie de activitati specifice. Cum puteti observa din cele trei exemple de mai jos, ele au in componenta foarte multe activitati ce urmeaza a fi desfasurate in perioada contractuala, ceea ce este foarte bine. Totusi, daca analizam mai atent cele trei modele vom vedea ca sunt diferente mari de activitati intre ele. Astfel, din postura de client va fi foarte dificil sa iei decizia corecta pentru ca nu vei putea compara ofertele. De acord, veti lua legatura cu un consultant de SEO care va incerca sa va explice fiecare actiune in parte – va fi ca si cum ati invata un domeniu nou de la zero in 30 de minute, iar cel mai probabil la final nu veti intelege mare lucru. Pot fi si clienti avizati care stiu ce presupune o campanie SEO si care ar putea sa faca alegerea corecta in baza activitatilor incluse in fiecare pachet SEO.

Ca atare, pachetele SEO ar putea fi o varianta buna pentru cei care au notiuni de baza despre acest proces, stiu in ce stadiu se afla site-ul lor din punct de vedere SEO si cel mai important, stiu ce isi doresc de la o campanie SEO.

Intr-o oarecare masura pachetele SEO ar putea fi alese si de catre site-urile mici, de prezentare, care isi propun sa fie relevante si corect structurate pentru clientii lor. Bineinteles, in acest caz pretul pachetului lunar de SEO nu ar trebui sa depaseasca 200 – 250 de euro.

In toate celelate cazuri, recomandarea mea este sa alegeti o oferta personalizata de SEO.

Oferta Seo Personalizata. Personalizarea serviciilor SEO este ceea ce orice agentie specializata de SEO ar trebui sa propuna clientilor ei, by default. Sunt cel putin doua motive majore pentru care cred in ofertele SEO customizate: responsabilitatea sociala a agentiilor fata de imbunatatirea online a experientelor utilizatorilor si respectul fata de diverisitate - de diversitatea afacerilor, diversitatea oamenilor, diversitatea clientilor!

Daca in cazul pachetelor, procesul incepe de la agentia care isi dezvolta oferta in functie de resursele pe care le detine, acest tip de a construi un pret, o oferta SEO personalizata pleaca intotdeauna de la client, de la afacerea acestuia, de la obiectivele lui de dezvoltare, de la piata lui potentiala.

Astfel, primul pas in ofertarea personalizata va fi intelegerea cat mai buna a profilului site-ului ce urmeza a fi optimizat. Se analizeaza apoi site-ului din punct de vedere SEO – se ruleaza un audit seo tehnic si de continut si se auditeaza profilul de link-uri. Urmeaza apoi stabilirea obiectivelor si alocarea resurselor ce urmeaza a fi implicate in Campania SEO.

In ceea ce priveste resursele alocate, trebuie mentionat ca fiecare agentie are anumite resurse – o retea de bloggeri proprie, contracte cu anumite publicatii, anumite tool-uri SEO pe care le foloseste, copywriteri si asa mai departe. Toate aceste resurse nu pot fi insa folosite ca un panaceu. Tocmai de aceea o oferta personalizata isi adapteaza si resursele la site-ul ce urmeaza a fi optimizat. Agentiile ce ofera aceasta varianta de pret fac outreach pentru bloggeri/publicatii de nisa, pot contracta copywiteri specializati pe anumite domenii si tot asa.

Dupa indeplinirea tuturor acestor etape se poate construi oferta SEO ce va fi prezentata clientului.

Concluzii

Stabilirea pretului unei campanii SEO de catre agentiile specializate nu este un proces simplu. La fel, nici alegerea furnizorului de SEO nu este o procedura simpla. Sunt foarte multe variabile ce trebuie luate in calcul, de ambele parti implicate. Tocmai de aceea, pentru a se ajunge la varianta optima de pret pentru campania SEO este nevoie de o comunicare exemplara intre parti.

Indiferent de ce tip de furnizor SEO veti alege, de ce servicii SEO veti contracta sau pe ce model de pret veti merge, in final, cel mai important este sa va indepliniti obiectivele stabilite.
Cu speranta ca ati primit raspunsul asteptat la intrebarea - Cat costa o campanie SEO? - va dorim mult succes in orice demers SEO ce urmeaza sa implementati.

Daca aveti si alte informatii despre preturi legate de campaniile SEO nu ezitati sa le impartasiti cu noi!