ORM - Online Reputation Management

Managementul reputatiei online sau ORM, este un termen ce s-a consacrat in domeniul PR – public relations si asa cum ii spune si numele se ocupa de influentarea si controlul reputatiei unei organizatii/individ.
Astazi, datorita expansiunii rapide a internetului si a retelelor sociale, Social Media (vezi Facebook, Instagram, Twitter, Google+, si altele), combinata cu aparatia companiilor specializate in Online Reputation Management, termenul a capatat mai multa relevanta in online, devenind un termen de sine statator. Si, intrucat totul se intampla in mediul online termenul s-a transformat in ORM, abrevierea de la Online Reputation Management.
Reputatia online reprezinta poate cel mai de pret activ pentru o organizatie (fie ea afacere, institutie publica, organizatie non-profit, etc.) si/sau individ. O reputatie negativa poate avea efecte dintre cele mai neplacute la fel cum o reputatie pozitiva ne poate propulsa usor pe culmi inalte.
ORM - potrivit pentru afaceri si persoane publice!
Esti antrepenor si detii o afacere, ai o profesie liberala (avocat, medic, stomatolog, expert contabil, arhitect, etc.), esti managerul unei institutii publice, esti politician, esti in top cei mai bogati oameni de afaceri din Romania sau esti pur si simplu un manager de succes? Inseamna ca cineva, undeva, pe internet comenteaza si scrie review-uri despre tine si/sau afacerea institutia pe care o conduci. In acest context ar trebui sa fii preocupat de ORM, sau, mai exact spus - de imaginea ta in mediul online. De cele mai multe ori aceasta imagine nu ti-o construiesti singur si din pacate nici nu mai detii controlul total asupra ei.
Astazi, daca ne aflam in una dintre situatiile de mai sus, o mare parte din activitatea noastra o desfasuram, fie ca ne dorim sau nu acest lucru, in mediul online iar acesta este influentata de reputatia in mediul online. In cele mai multe dintre cazuri acesta este un lucru extrem de benefic si, cel putin pentru cei ce au inteles puterea mediului online, posibilitatile de dezvoltare ce se deschid sunt aproape nelimitate.
Niciodata in istoria omenirii comunicarea nu a fost atat de simpla si de facila iar libertatea de exprimare nu a fost atat de usor de “exprimat”. In ultimii ani, aparitia si dezvoltarea masiva a numeroase site-uri unde oricine isi poate exprima o opinie despre orice combinata cu extinderea accelerata la nivel global a retelelor sociale au transformat consumatorul dintr-o enitate pasiva intr-un jucator extrem de activ.
Internetul s-a transformat practic, intr-un timp relativ scurt, dintr-un mediu static, un mediu de prezentare unde comunicarea era unidirectionala intr-un canal de comunicare bidirectional. Astazi, prospecti, clienti, consumatori, practic aproape oricine posteaza pe facebook despre ultima lor experienta de cumparare, comenteaza pe blogurile care ii intereseaza, scriu un review despre ultima lor destinatie de vacanta si ultimul hotel unde s-au cazat infuentand astfel ORM-ul afacerii tale sau imaginii tale ca persoana publica.
Asa ca, daca va ganditi ca imaginea dumneavoastra poate exista fara ORM – online reputation managemet, trebuie sa va mai ganditi inca odata!
O campanie de ORM, in functie de intentiile si nevoile fiecaruia isi poate propune trei obiective principale:

Spune-ne problema ta
Echipa noastra te poate ajuta sa iti recapeti imaginea si reputatia pozitiva in mediul online.