Stabilirea obiectivelor SEO

Prima etapa a oricarui demers de marketing, fie el online sau offline, trebuie sa fie stabilirea obiectivelor.
Campania de optimizare SEO, ca parte integranta a strategiei de marketing online, nu face exceptie. De aceea primul pas pe care il facem in conceperea unei strategii de SEO este acela de a ne stabili ce obiective vrem sa atingem.
La Digital Metrics ne propunem intotdeauna ca obiective de SEO principale: cresterea vanzarilor clientilor nostri si dezvoltarea bussines-ului acestora. La prima vedere aceste doua obiective par indraznete si greu de atins pentru o campanie de optimizare seo.
Da, doar la prima vedere…pentru ca in realitate studiile arata ca acest canal de marketing este cel mai profitabil, avand de departe cel mai bun ROI (return on investment). Chiar daca primele rezultate pot aparea dupa minim 3 (trei) luni de campanie, acestea vor continua sa creasca continuu iar efectele resimtite vor fi pe termen lung. Ca o consecinta, dezvoltarea afacerii care este foarte bine pozitionata in mediul online va surveni apoi in mod natural si mai mult decat atat va fi o dezvoltare sanatoasa si durabila.
Bineinteles ca aceste obiective nu pot fi atinse fara indeplinirea unor obiective intermediare si anume: pozitii fruntase pentru cuvintele cheie cu trafic mare, cresterea vizibilitatii generale a site-ului, cresterea volumului de trafic si dezvoltarea pietei potentiale prin sporirea numarului de cuvinte cheie indexate.
Pozitii fruntase pentru cuvintele cheie cu multe cautari
In fiecare domeniu de activitate exista anumite cuvinte care au foarte multe cautari lunare. Exemple de astfel de cuvinte/expresii pot fi: rochii de seara, rochii de mireasa, adidasi, new balance din fashion sau piese auto, piese autocamioane, baterii auto, piese auto online din industria auto sau din industria jucariilor: joc cu ninjago, joc cu spiderman, pluto, mickey mouse si asa mai departe.
Daca ne gandim ca toate aceste cuvinte au zeci de mii cautari lunare fiecare, intelegem de ce acest obiectiv SEO este atat de important.
Cresterea vizibilitatii generale a site-ului
Vizibilitatea generala a site-ului este un indicator extrem de important care ne arata in timp real cum este pozitionat site-ul nostru fata de concurenta. Aceasta ia in calcul pozitiile tuturor cuvintelor cheie indexate fiind un metric ce ne arata imaginea de ansamblu a site-ului nostru. Vizibilitatea generala a site-ului se afla de asemenea in stransa legatura cu notorietatea brand-ului!
Cresterea volumului de trafic targetat pe site
In cazul de fata cantitatea conteaza.
Fara un volum de trafic important este imposibil sa avem rezultate in vanzari. Tocmai de aceea cresterea volumului de trafic este unul dintre cele mai importante obiective de SEO pe care trebuie sa ni le propunem.
Dezvoltarea pietei potentiale prin sporirea numarului de cuvinte cheie indexate
La polul opus fata de cuvintele cheie cu multe cautari lunare se afla multitudinea de cuvinte si expresii cu un volum redus de cautari. Cautari de genul long tail. De cele mai multe ori acestea sunt ignorate de strategiile de SEO, tocmai pentru ca au putine cautari. Se pierde astfel o piata potentiala imensa. De aceea, cresterea numarului de cuvinte indexate reprezinta un alt obiectiv de SEO important asupra caruia ne focusam.
Toate obiectivele sunt stabilite de fiecare data numai impreuna cu clientul si sunt intotdeauna in concordanta cu strategia generala de marketing/politica de vanzari a acestuia.