Beneficiaza acum de un audit seo gratuit pentru site-ul tau! AUDIT SEO GRATUIT

18 Reguli de Aur pentru a Scrie un Articol de Blog/Text optimizat SEO

image blog

Numarul de articole de blog ce apar in fiecare zi in Google este de ordinul milioanelor. Numai potrivit statisticilor oferite de WordPress, estimarile se invart in jurul sumei de 85 de milioane de artciole de blog ce sunt scrise lunar , fiind citite de pe peste 400 de milioane de oameni. Si aceste cifre sunt legate numai de WordPress.

In acest context, intrebarea pe care ne-o punem cu totii este:

Ce criterii trebuie sa indeplineasca un articol sau un text gandit pentru a ajunge in prima pagina Google dupa cautarile relevante!

Sa fie articolele noastre fascinante, sa fie bine scrise penntru cititorii nostri dar sa fie optimizate si pentru motoarele de cautare? Haideti sa parcurgem impreuna cele 18 reguli esentiale pe care ar trebui sa le intruneasca un articol astfel incat sa fie cat mai bine pozitionat in SERP.

1. Cum alegem cuvintele cheie SEO potrivite?

Una dintre metodele de selectie a cuvintelor cheie este sa folositi Keyword Planner, iar pentru cuvintele aflate in trendul cautarilor folosim Google Trends. Revenind la prima varianta, cand faceti o selectie de cuvinte, vi se vor da mai multe sugestii de KW si la fiecare, volumul de cautari. Ar fi bine de la inceput sa aveti o tematica bine stabilita pentru site, adica sa nu scrieti despre orice, pentru ca exista riscul ca temele si cuvintele cheie alese de voi sa nu fie de interes pentru cititori.

Veti urca mai repede pe cuvinte cheie mai rar folosite sau long-tail personalizate, insa degeaba daca sunt putine cautari pe acele cuvinte cheie. Mai multe detalii despre alte planificatoare cheie si cuvinte SEO.

TIPS: Folositi cuvinte cheie variate. LSI (Latent Semantic Indexing) care inseamna sinonime, parafrazari, cuvinte apropiate care formeaza topica. Google poate intelege si chiar apreciaza faptul ca incercati sa va exprimati cat mai divers.

2. Unde folosim cuvintele cheie?

Densitatea KW ar trebui sa fie de 3%, vorbim de o medie recomandata pe toate motoarele de cautare: Google, Bing, Yahoo. Cuvintele cheie sa fie repartizate pe intregul text si aveti exemplu mai jos, unde le puteti folosi!

  • Titlu Tag. Titlul este un factor puternic pentru SEO
  • Linkuri in interiorul textului
  • Alt attribute - imagine
  • Headline Tags (H1!)
  • Meta description: a se vedea exemplu in imaginea de mai jos!

3. Continut original

Continutul SEO este in esenta o pagina WEB (text, imagine, video, infografice) care face atat cititorul, cat si pe Google sa se indragosteasca de el. Prin urmare, daca un text este bine scris si relevant se va evidentia de altele prin cuvinte cheie relevante. Va puteti invinge competitorii prin continut bine explicat, cu grafice, imagini cu descrieri. Este adevarat ca, nu toti suntem creativi atunci cand trebuie sa punem texte pe hartie si poate ar trebui sa avem pe cineva care sa faca copywrite SEO. Pe langa jocul de cuvinte frumoase insirate pe ecran ca sa povesteasca publicului, trebuie sa fie un mix intre SEO si copywrite.

4. Spune o poveste…

Un continut publicitar care reuseste sa spuna o poveste frumoasa, sa starneasca emotii si curiozitate va fi apreciat de public. De exemplu: am putea vorbi despre un medicament X nou aparut pe piata care a reusit sa trateze o mamica cu doi copii. Si vom include in text povestea pacientei care dupa ani de suferinta se bucure din nou de viata pe care o are alaturi de familia ei. Textul poate sa includa cuvinte cheie despre medicamentul X, care sa fie bine raspandite in text, insa de la inceput sa spuna si povestea mamei care se bucura din nou de viata.

5. Importanta MetaTitlului

Principalul punct de atractie este TITLUL unui articol, care trebuie sa respecte limita a 70 de caractere, care include KW, sa starneasca curiozitatea cititorului. Titlul unui articol este vitrina unui magazin. Ganditi-va serios la acest aspect! Un articol bun, poate sa fie ingropat daca nu este sustinut de o prezentare buna. Acelasi lucru, aici este nevoie de interventia unui copywriter SEO care sa dea rezultatul perfect.

6. Dimensiunea ideala a unui text

Lungimea ideala a unui text SEO ar trebui sa fie între 1500-2000 de cuvinte. Google Panda 4.1. a fost actualizat pentru a penaliza continutul slab sau mai putin consistent. Un articol care se va regasi in primele pagini ale motoarelor de cautare contine mai putin de 1000 de cuvinte.

Pe masura ce oamenii vor petrece mai mult timp pe site-ul vostru, va poate conduce la o pozitie mai buna in Google. Daca nu ati incercat inca sa scrieti texte mai lungi, nu e tarziu sa incepeti acest exercitiu. Scrierea unui text SEO este mai simpla decat pare. Scopul principal este sa furnizati informatii cat mai valoroase.

7. Structurati-va textul sa folositi #HEADLINES

Asigurati-va ca H1 este folosit in titlul articolului. Veti folosi apoi de la H2 la H6 subtitlurile, care sunt folosite in ordine crescatoare, insa importanta lor este descrescatoare. Nu ezitati sa folositi subtitluri, in special cu H2, dar care sa contina si cuvinte cheie sau similare. Asa ii transmiteti lui Google ca trebuie sa ia in calcul acel cuvant.

8. Adresa URL trebuie sa includa cuvinte cheie

Trebuie sa va asigurati ca permalink-ul este foarte scurt, cuprinde 3-5 cuvinte, insa contine cuvintele cheie importante.

Adresa URL este, in cele mai multe cazuri, primul lucru pe care Google sau alte motoare de cautare il descopera cand intra in contact cu un site. Si, cum prima impresie conteaza, trebuie sa ne asiguram ca adresele URL indeplinesc toate criteriile recomandate (poate cuvantul “impuse” ar fi mai potrivit, dar Google nu ne obliga, ci doar ne recomanda) de Google pe de o parte, cat si criteriile de bun simt, pe de alta parte, ce trebuie sa castige rescpectul si increderea consumatorilor. Mai multe despre URL-uri aici.

9. Folositi linkuri in text

Linkurile interne ajuta cititorii, dar si pe Google sa va gaseasca continutul mai usor si sa va ofere o pozitie mai buna. Daca aveti un blog al site-ului sau pagini similare, nu ezitati sa utilizati linkuri variate pe cuvinte cat mai multe.

Plasati linkurile in text utilizand cuvinte cheie sau sinomine daca este posibil ca ancora.

Daca aveti un magazine online se poate sa trimiteti cititorii cu link spre pagina de produse sau servicii.

10. Cunoasteti-va publicul!

Trebuie sa aveti in vedere atunci cand scrieti care sunt subiectele care au interesat cel mai mult pe cititori, pe ce interval orar, in ce zi, ce durata are un anumit subiect. Nu incepeti sa scrieti pana nu va cunoasteti cat de cat publicul. Desigur il puteti surprinde cu noutati, insa trebuie sa stiti de la ce porniti.

Exemplu: Vindeti rochii pentru femei, insa ar trebui sa aveti o statistica asupra felului in care ati fost apreciat de cliente. Sa spunem ca au contat si imaginile clare, video de prezentare, titlul si descrierea produsului poate mai putin. Dar nu neglijati nici traseul si preferintele clientilor pentru ca veti sti unde sa insistati mai mult.

Ca instrument de masurare a audientei se poate folosi si google analytics.

11. Scrieti pentru MOBILE

Google a trecut deja la implementarea algoritmului Mobile First, iar traficul pe mobile este in unele situatii peste 70%, asa ca nu este deloc de neglijat acest aspect. Proprietarii site-urilor sunt notificati de acest procedeu prin intermediul Search Console. Indexarea pe mobil inseamna modul in care Google acceseaza crawlerele site-ului.

Evident, ca trebuie sa existe o strategie separata pentru mobil si mai jos sunt cateva indicii.

  • Scrieti un INTRO captivant
  • Focusati-va pe imagini
  • Optimizati imaginile si graficele
  • Asigurati-va ca folositi imagini pentru dimensiunea de mobile
  • Scrieti titluri concise
  • Nu uitati sa faceti un rezumat la final

12. Cuprins si incheiere

In cadrul textului trebuie sa existe o introducere si o concluzie care sa contina cuvintele cheie relevante. Intro-ul ajuta mai usor cititorul sa inteleaga despre ce urmeaza sa scrieti si este o buna ocazie sa folositi cuvintele cheie care va intereseaza. Incheierea va ajuta cititorul sa retina punctele esentiale ale subiectului pe care le-ati expus si daca va considera ca ar vrea sa insiste pe un anumit punct, va mai ramane in pagina.

13. Frecventa cu care scriem

Scrieti zilnic sau cat de des puteti pentru ca Google sa va viziteze site-ul cat mai des. Este gresit sa updatati intr-o singura zi site-ul cu continut sau sa introduceti toate produsele, daca vorbim despre un magazine online, deoarece Google nu va avea cand sa le scaneze pe toate deodata. Faptul ca veti scrie constant, veti fi recompensati. Cu alte cuvinte, construiti caramida cu caramida!

14. Modul de exprimare si lungimea frazelor

Folositi un mod de exprimare cat mai aproape de cititor, ca si cum il provocati sa actioneze. Daca vizitatorul observa ca aici va gasi un prieten virtual care sa ii ofere informatiile corecte, la timp, va reveni si il veti castiga pe timp indelungat.

Statisticile arata ca citim cu 25% mai lent pe online decat pe print, asa ca folositi fraze scurte si concise. Potrivit mai multor studii, s-a demonstrat ca lumina de la ecranul calculatorului, a laptopului sau telefonului mobil este obositoare si ne incetineste ritmul. In plus, cand deschidem o pagina de internet suntem bombardati cu mai multa informatie in acelasi timp din cauza reclamelor sau alte mesaje din pagina.

Scrieti despre ce va place ca sa scrieti cu pasiune si cuvinte sa va vina in mod natural. Exprimarile facute cu usurinta vor fi percepute si de cititori si ulterior apreciate. Aratati ca sunteti un expert atunci cand povestiti despre subiectul expus. Oamenii nu au nevoie de sfaturi si rezolvari la probleme care nu au fost testate.

15. Regula celor 5 W

Ganditi ca un jurnalist, adica folositi regula celor 5 W: who, what, when, where, why si cel mai important how. Si nu folositi toti cei 5 W si how in aceeasi fraza. Textul vostru trebuie sa raspunda la intrebarile: cine?, ce?, cand?, unde?, de ce? Si cel mai important cum? Adica sa aveti informatii corecte, complete si sa ii satisfaceti curiozitatea cititorului. Daca vorbim despre un produs online, ar putea sa aiba si o demonstratie video despre cum functioneaza. Ei vor sti sigur ca acel produs va functiona si mai mult, cum sa-l foloseasca, chiar daca are instructiuni de utilizare.

16. Incepeti cu “cu ce este mai bun”

Incepeti fraza cu cuvintele cheie ca sa atrageti atentia asupra lucrurilor importante pe care vreti sa le transmiteti. Nu pastrati continutul bun spre final. Timpul este pretios, iar daca cititorul nu a gasit informatia esentiala in primele secunde riscati sa paraseasca pagina. Reveniti cu concluzia la final, unde veti reaminti cele mai importante puncte.

17. Folositi indemnuri de tip Call to Action

Utilizati verbele active, de miscare ca sa atrageti atentia si sa dati dinamica exprimarii. Altfel, cititorii si potentialii clienti va vor parasi dinainte sa va cunoasca cu adevarat.

CALL TO ACTION! Trebuie sa indemnati clientul sa ia atitudine. Nu este suficient doar sa ii dati informatia, trebuie sa il indrumati, sa il ghidati spre actiune.

18. Verificati textul de greseli gramaticale

Verificati greselile gramaticale si daca ati scris cuvintele cheie corect pentru ca altfel se poate spune ca ati muncit in zadar. Daca exista greseli de exprimare, nu veti da dovada de profesionalism si nici de incredere. Veti supune cititorul la un efort suplimentar sa inteleaga ce ati vrut sa spuneti, mai ales daca sunt si exprimari greoaie. Daca scrieti incorect cuvintele cheie, Google nu va citeste gandurile, asa ca se cheama ca nu ati folosit KW ce erau necesare.

CONCLUZII

Asadar, sa scrieti pentru prima pagina Google, ca sa atrageti cititori si sa respectati cerintele motoarelor de cautare inseamna sa folositi cuvintele cheie potrivite pentru site-ul vostru, dar si pentru cautarile care se fac.

Veti ajunge sub lupa lui Google daca aveti un text generos din 2000 de cuvinte. Nu uitati sa folositi headinguri de la H1 – H6 sau macar pana la H4, folositi cuvinte cheie aldine, alt text la imagine si neaparat textul sa aiba introducere si concluzii. Cautati sa va faceti linkuri interne si externe, daca se poate la domenii cu autoritate ridicata.

Poate ca v-a speriat ce ati citit la prima vedere despre cum ar trebui sa scriem un articol sau text optimizat pentru motoarele de cautare, dar daca intelegeti cerintele si urmati pasii, rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Voi ce alte “trucuri” ne puteti spune despre cum sa scriem un text optimizat SEO?