Beneficiaza acum de un audit seo gratuit pentru site-ul tau! AUDIT SEO GRATUIT

E-A-T si Y-M-Y-L: Ce sunt si Cat de Importante sunt pentru SEO?

image blog

E-A-T si Y-M-Y-L sunt doua concepte care au schimbat radical modul in care ar trebui sa ne gandim la SEO ✅ Multa vreme optimizarea SEO a fost asociata preponderent cu elemente tehnice, aspectele legate de continut fiind plasate in planul secund.

Odata cu aparatia si anuntarea de catre Google ca cele doua concepte vor fi integrate in algoritmii de cautare, SEO a inceput sa se transforme. O transformare de bun augur, o transformare in interesul tuturor.

Update-ul “Google Medical”, din august 2018, a fost prima actiune din partea lui Google prin care ne-a aratat cat de importante vor deveni E-A-T si Y-M-Y-L.

La ce se referă E-A-T?

In primul rand, E-A-T Google se refera la:

  • Expertiza
  • Autoritate
  • Incredere (Trust)

Acest concept este discutat în detaliu in Ghidurile Rater-ilor de calitate ale motorului de cautare Google. Impunerea unui E-A-T bun atat pe site-ul tău, cat si in afara acestuia poate contribui la imbunatatirea clasamentului oferit de Google.

Ai un Site in Domeniul Medical pe care doresti sa-l Optimizezi SEO?

De asemenea, se considera că E-A-T este foarte important pentru majoritatea site-urilor. Cu toate acestea, nu toti cei de la SEO sunt de acord ca E-A-T este cu adevarat un factor de clasare. Echipa de la MHC a vazut destul de multe site-uri web care au fost afectate negativ de actualizarile privind calitatea Google, deoarece nu respectau noile reguli E-A-T.

E-A-T este important pentru toate tipurile de cautari, dar pentru unele mai mult decat pentru altele. Daca doar cauti imagini cu pisici draguțe, atunci E-A-T probabil nu conteaza atat de mult.

Daca, in schimb, cauti doza corecta de aspirina atunci cand esti insarcinata, atunci E-A-T este, fara indoiala, foarte important. Daca Google ar fi prezentat continut pe acest subiect scris de o persoana care nu pare a fi de incredere sau care nu pare sa aiba studii in domeniu, publicat pe un site web de incredere care are si autoritate, atunci probabilitatea ca acel continut sa fie indexat sau sa induca in eroare este mare. Astfel, avand in vedere natura acestor informatii, aceasta nu este doar inconvenienta, ci poate pune viata in pericol.

Care este diferenta dintre toate aceste principii?

Expertiza, autoritatea si increderea sunt concepte similare, dar nu identice. Deci, fiecare principiu este evaluat independent de catre Google, folosind un set diferit de criterii.

E - de la Expertiza

Expertiza inseamna sa ai un nivel ridicat de cunostinte sau deprinderi intr-un anumit domeniu. Acesta este evaluat in principal la nivel de continut, nu la nivel de site sau organizational. Google cauta continut creat de un expert in materie.

E-A-T este, de asemenea, important pentru intrebari precum „cum sa-ti imbunatatesti scorul de credit”. Aici, este putin probabil ca sfaturile persoanelor neautorizate sa fie legitime si nu ar trebui sa ofere incredere.

A – de la Autoritate

Autoritatea este despre reputatie. In special in randul altor experti si persoane influente din industrie. Pur si simplu, atunci cand altii vad o persoana sau un site web ca o sursa accesibila de informatii despre un subiect, acest lucru este acela care poate reprezenta autoritatea.

Este important sa ne amintim ca autoritatea este un concept relativ. In timp ce Elon Musk si Tesla sunt surse autoritare de informatii despre vehiculele electrice, acestea au autoritate scazuta in ceea ce priveste optimizarea SEO.

Este, de asemenea, cazul in care unele persoane si site-uri web sunt autorizate in mod unic atunci cand vine vorba de anumite subiecte. De exemplu, cea mai autorizata sursa de versuri pentru cantece ale formatiei Coldplay este site-ul lor oficial.

T - de la Trust / Incredere

Increderea se refera la legitimitatea, transparenta si acuratetea site-ului si a continutului acestuia. Persoanele care se ocupa de rating cauta o serie de lucruri pentru a evalua increderea, inclusiv daca site-ul web declara cine este responsabil pentru continutul publicat. Acest lucru este deosebit de important pentru interogarile YMYL, dar se aplica si in cazul interogarilor non-YMYL.

Ce este YMYL?

Site-urile care vand produse sau furnizeaza servicii sau informatii care pot afecta fericirea, sanatatea, stabilitatea financiara sau siguranta utilizatorilor sunt clasificate de Google ca YMYL - acronimul de la “Your Money Your Life”.

Google trateaza aceste tipuri de site-uri la cel mai inalt standard, deoarece mizele sunt incredibil de multe atunci cand vine vorba de acest tip de continut. Industrii care se incadreaza in YMYL includ comertul electronic, serviciile financiare, asistenta medicala si legala.

Cum sa implementezi YMYL in continutul creat?

Nu in ultimul rand atunci cand vine vorba de YMYL: asigura-te ca orice continut din site:

  • Va oferi informatii relevante ce vor ajuta cititorul;
  • Nu va pune in pericol persoanele care vor citi;
  • Nu va jigni sau instiga in orice fel persoanele care citesc continutul.

Trebuie sa faci utilizatorii sa se simta in siguranta. Daca ai grija de utilizatorii tai si Google ar trebui sa aiba mare grija de tine si blogul sau website-ul tau.

Inca de la inceputurile mediului online, Google a sfatuit orice creator de content, fie scris fie sub forma de imagine sau alte tipuri de continut, sa puna calitatea si relevanta pe primul loc. Asadar nu este surprinzator faptul ca astazi, Google apreciaza extrem de mult continutul de inalta calitate.

Există o relatie stransa intre ceea ce Google considera continut de inalta calitate si ceea ce apare in primele rezultatele ale cautarilor.

Se numește corelatie sau cauzalitate - oricare ar fi ea, E-A-T joaca un rol important in rezultatele cautarii organice Google. Ceea ce inseamna că E-A-T trebuie sa fie un principiu esential atunci cand compui strategia ta de SEO pentru postarile pe care urmeaza să le publici.

Ce este continutul de inalta calitate?

Orice continut pe care il creezi trebuie sa aiba un scop. Continutul trebuie sa fie in beneficiul clientilor, utilizatorilor sau cititorilor.

Conform Ghidului de evaluare a calitatii cautarii, paginile de inalta calitate sunt cele care au:

  • Nivel ridicat de expertiza, autoritate si incredere (E-A-T).
  • Cantitate satisfacatoare de continut de inalta calitate, inclusiv un metatitlu descriptiv si util.
  • Satisfacerea informatiilor site-ului si / sau a informatiilor despre cine este responsabil pentru site-ul web. Daca pagina este destinata in principal cumparaturilor sau include tranzactii financiare, atunci ar trebui să aiba informatii satisfacatoare de servicii pentru clienti.

Pagina de Autor

Semnalele pe care Google le foloseste pentru a determina E-A-T pot fi aplicate brand-urilor, site-urilor web, companiilor si, de asemenea, autorilor. QRG (Quality Raters’ Guidelines) ne spune ca, in cazul in care creatorul continutului principal sau cu alte cuvinte, autorul, nu are expertiza pentru respectivul subiect, pagina ar trebui evaluata ca fiind de calitate scazuta.
Acest lucru este extrem de important! Gandeste-te la cate site-uri YMYL au articole scrise de oameni care sunt jurnalisti, dar care nu au o experienta reala (expertiza) pe tema pe care scriu. Daca esti in cautarea de sfaturi fiscale, ai prefera sa citesti un articol scris de cineva cu diploma de jurnalism sau de cineva care este un consultant financiar de renume?

Evident, vei dori să citesti articole scrise de persoane cu E-A-T. Ca atare, Google doreste sa arate internautilor articole scrise de oameni care sunt cunoscuti ca fiind cei mai buni din domeniul lor. Daca in prezent nu esti recunoscut ca o autoritate in domeniul tau, atunci obtinerea a mai multa recunoastere a brandului companiei este indispensabila daca vrei sa te clasifici bine in cautarile Google.

Implementarea paginii de autor a devenit un element de seo on page ce nu trebuie ignorat. Este important sa ai cel putin trei elemente in cadrul acestei pagini:

  • Numele complet al autorului;
  • O poza a autorului;
  • O trecere in revista a studiilor si domeniului de expertiza;
  • Experienta practica in domeniul respectiv a autorului;
  • Certificari suplimentare, recunoasteri nationale si international in domeniu.

Link Building de Calitate

E-A-T a devenit rapid un factor de clasificare SEO Off Page extrem de important - Mai ales in nisa de sanatate. Acest lucru se datoreaza faptului ca Google masoara in mare masura E-A-T pe baza semnalelor care apar in legatura cu site-ul tau.
Gary Illyes de la Google a declarat recent ca atat backlink-urile cat si mentiunile pot ajuta la determinarea E-A-T a unui site.

Practic, “A” vine de la Autoritate. Si, pentru a putea avea o autoritate cat mai mare ai nevoie de o strategie de link building puternica si sigura.

Vrei sa-ti Imbunatatesti Scorul de E-A-T?

Review-urile Conteaza pentru E-A-T

Cu totii am auzit de site-uri precum tripadvisor.com sau amfostacolo.ro. In deciziile de zi cu zi cu totii avem nevoie atat de informatii cat si de parerile altor consumatori.

Este normal daca ne gandim la numarul extrem de mare de optiuni pe care il avem, pentru aproape orice. Si daca adaugam si constrangerea legata de timp, este clar ca review-urile devin cel mai bun prieten al deciziilor.

In acest context, Google a inteles ca review-urile reprezinta un indicator important pentru a determina increderea pe care o poate acorda unui brand, site, etc. Tocmai de aceea, pentru SEO si pentru un E-A-T cat mai bun trebuie sa ai grija si si sa gestionezi corect relatia cu clientii astfel incat sa ai review-uri multe si pozitive.

Concluzii

Expertiza, Autoritate si Incredere au devenit in scurt timp unele dintre cele mai importante cuvinte din SEO. In demersul sau de a aduce in fata numai rezultate de calitate, relevante si de incredere, Google va face totul astfel incat sa reuseasca acest lucru. Iar acest aspect, este pentru noi cat se poate de clar.

Pentru noi, ca specialisti SEO, este foarte important sa actionam in aceasi directie si sa incercam ca tot ceea ce facem sa fie la cel mai inalt nivel de calitate. Incepand de la calitatea continutului pe care il cream, pana la autoritatea si modul in care implementam strategia de link building.

Voi ce parere aveti de E-A-T si Y-M-Y-L? Ati inceput sa le integrati in campaniile SEO?