Beneficiaza acum de un audit seo gratuit pentru site-ul tau! AUDIT SEO GRATUIT

Top 5 cele mai eficiente instrumente SEO

image blog

Procesul de optimizare SEO este din ce in ce mai complex si necesita folosirea de instrumente SEO cat mai puternice. Campaniile moderne de optimizare abordeaza zeci de factori de ranking, sute sau chiar mii de cuvinte facand practic imposibila abordarea manuala sau cu instrumente SEO gratuite.

Desi exista o serie de tool-uri gratuite pentru optimizarea SEO, precum Ubersuggest sau KeywordTool.io (folosite pentru stabilirea volumului de cautari pe anumite cuvinte cheie), este bine sa stim ca acestea nu sunt intotdeauna suficiente. Agentiile de servicii seo si consultantii importanti investesc constant in unelte pentru optimizare eficiente, care ofera informatii de mare acuratete, de o importanta vitala in conturarea si implementarea unei strategii de optimizare SEO sanatoasa.

De ce agentiile SEO investesc in aceste instrumente?

In primul rand pentru informatiile de mare acuratete pe care le ofera. Variantele free pot analiza un site din punct de vedere SEO in mod superficial si omit problemele care indica daca un site are risc de penalizare, viteza reala de incarcare, situatia link-urilor, erorile 404 s.a.m.d.

In al doilea rand, investitia intr-o varianta platita de tool-uri pentru SEO reprezinta o dovada de profesionalism, de respect fata de client si asumarea responsabilitatii ca agentia este capabila sa obtina obiectivele stabilite impreuna cu clientul.

De mentionat ar mai fi si faptul ca experienta, expertiza si flerul specialistilor dintr-o agentie SEO sunt armele fara de care proiectul nu poate avea o vizibilitate crescuta in motoarele de cautare. Nu uita ca, inainte sa alegi o agentie SEO, ar fi bine sa te documentezi cu privire la agentia pe care vrei sa o alegi pentru a-ti promova business-ul.

Instrumente SEO folosite de experti in campaniile de optimizare

SEO este un domeniu ce presupune convergenta mai multor tool-uri, precum si expertiza specialistilor, castigata in ani de munca si documentarea permanenta. Instrumentele platite, folosite in optimizarea SEO, sunt esentiale pentru a contura o imagine de ansamblu asupra situatiei actuale a site-ului, precum si in crearea unei strategii personalizata, care sa aduca rapid rezultatele dorite.

Iata cele mai importante tool-uri in optimizarea SEO:

1. Google Keyword Planner - Google Keyword Planner este instrumentul ideal pentru analiza cuvintelor cheie si aflarea volumele cautarilor din Google Search, tehnici esentiale in construirea strategiei Google AdWords sau SEO (Search Engine Optimization).

Inca de anul trecut, Google a restrictionat accesul la acest tool pentru stabilirea cu acuratete a numarului de cautari lunare. Dincolo de un barometru al cautarilor, Google Keyword Planner este un tool extrem de necesar in cautarea de cuvinte cheie. Astfel, poti alege dintre:

  1. Cautari pentru un cuvant sau grupuri de cuvinte cheie noi
  2. Volumele de cautari pentru o lista de cuvinte cheie
  3. Estimari de trafic pentru cuvinte cheie
  4. Multiplicarea listelor de cuvinte cheie.

2. SEO Monitor – acest tool pentru optimizarea SEO este un mix dintre Google Keyword Planner, Google Search Console si Analytics. Desi se poate testa timp de o luna gratuit, acesta nu iti va segmenta publicul cu acuratete, desi tocmai aceasta este inovatia din spatele programului. Desi costa peste 30 dolari/luna/client, acest tool este folosit de agentiile SEO pentru ca ofera informatii rafinate despre:

  1. cautarile non-brand si not-provided, segmentat pe fiecare in parte
  2. cuvintele cheie care sunt mai usor de adoptat pentru a creste vizibilitatea, cu resursele cele mai eficiente
  3. impactul cautarilor in Google privind cumpararea unui produs, pe tot traseul cautare – vizita – cumparare.

Daca pentru manageri ofera claritatea necesara pentru luarea deciziilor de promovare, pentru o agentie SEO este un ajutor urias in crearea si modificarea unei strategii de optimizare in timp real, dar schimba radical modul in care se construiesc strategiile SEO: dificultate, previziuni de vanzari si oportunitate.
3. Screaming Frog
Screaming Frog SEO Spider este un tool de SEO ce actioneaza precum un “spion” si analizeaza un website din punct de vedere al link-urilor, al imaginilor (daca au sau nu ALT-tag), al meta tag-urilor si al altor erori pe site.

De mentionat este ca variante free, care poate fi downloadata, releva doar 250 de link-uri, pe cand programul cu licenta, pe care il au agentiile SEO care se respecta, le permit specialistilor sa salveze datele in csv-uri pentru Excel, sa filtreze datele in functie de principalele erori in SEO si multe altele.

Screaming Frog, alaturi de Website Auditor, este folosit pentru analiza on-site, oferind informatii clarificatoare despre linkurile externe cu codurile de raspuns si informatii despre linkurile interne cu erorile corespunzatoare, meta tag-uri, Heading-uri, dimensiunea paginilor, daca aceastea au sau nu implementat canonical.
4. Pachetul SEO PowerSuite
Acesta aplicatie SEO s-a dovedit in nenumarate randuri eficienta unui proces de optimizare SEO realizat de agentii specializate, iar in atingerea obiectivelor stabilite impreuna cu clientul la fel de important este folosirea tool-urilor din pachetul SEO PowerSuite.

Acesta poate fi descarcat de oricine, este simplu de utilizat si are o interfata prietenoasa, insa nu ofera o concluzie explicita pentru persoanele neavizate. Specialistii in optimizarea SEO aleg sa cumpere acest pachet pentru ca include softuri de monitorizare si imbunatatire a website-ului, prin cele 4 tool-uri: Rank Tracker, WebSite Auditor, SEO SpyGlass, LinkAssistant. Sa le luam pe rand:

  1. Rank Tracker – ii ajuta pe specialistii in optimizarea SEO sa afle pe ce loc este pozitionat site-ul clientului in motoarele de cautare. In varianta platita softul va crea un grafic la fiecare verificare, ce poate fi salvat ca proiect pentru monitorizare constanta.
  2. WebSite Auditor - analizeaza foarte detaliat fiecare coltisor al site-ului, printre care: broken links, content duplicat, erori de cod HTML, erori ce tin de server precum cele 404, pagini neindexate, titluri sau descrieri meta lipsa sau prea scurte/lungi, precum si alte probleme care pot afecta pozitionarea in Google.
  3. SEO SpyGlass – monitorizeaza indeaproape actiunile competitorilor prin care s-au pozitionat mai bine in motoarele de cautare si arata sursa de backlink-uri.
  4. Link Assistant – ii ajuta pe specialistii in optimizarea SEO sa creeze link building calitativ.

5. Aplicatia Majestic SEO
Aceste instrument SEO este unul dintre cele mai puternice si reprezinta o alternativa pentru Google Webmaster Tools, prin care se verifica domeniile de pe care vin link-urile pentru a le oferi specialistilor in optimizarea SEO o imagine obiectiva in legatura cu site-ul analizat si ii ajuta sa intocmeasca cea mai eficienta strategie.

Varianta platita a acestui tool de SEO ofera urmatoarele beneficii:

  1. rapoarte extinse cu date valoroase : erori 404, acces la cele mai performante API-uri de cautare etc.
  2. diversificarea ancorelor si distributia paginilor pe care sunt plasate backlink-urile
  3. urmarirea backlink-urilor competitorilor.

Concluzii

Acestea sunt doar cateva dintre tool-urile de optimizare SEO folosite de agentiile specializate. De subliniat este ca acestora li se pot adauga si altele, astfel incat expertii SEO sa obtina o imagine de ansamblu asupra site-ului pe care il detii si sa contureze o strategie care sa iti aduca cele mai mari beneficii in cel mai scurt timp.

Nu uitati insa ca in momentul in care alegi o agentie SEO faci cea mai buna investitie in promovarea business-ului pe care il detii sau reprezinti. Astazi, optimizarea SEO este impetuos necesara si merge mana in mana cu tehnicile de marketing traditionale, PR-ul si publicitatea. Verificati si instrumentele SEO cu care acestea lucreaza.

Voi ce alte instrumente SEO utilizati?